عنوان پایاننامه
بررس رابطه کیفیت زندگی کاری و میل به ماندن در مقطع ابتدایی معلمان اداره آموزش و پرورش قروه در سال تحصیلی ۹۰-۱۳۸۹
- رشته تحصیلی
- مدیریت آموزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 50739;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: ع-1707
- تاریخ دفاع
- ۲۱ خرداد ۱۳۸۹
- دانشجو
- بشیر محمدی
- استاد راهنما
- سیدمحمد میرکمالی
- چکیده
- چکیده : هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه کیفیت¬زندگی¬کاری و میل به ماندن در معلمان مدارس ابتدایی شهرستان قروه می باشد، با استفاده از نمونه¬گیری تصادفی طبقه ای، نمونه 134 نفری انتخاب شده است¬. ابزارهای سنجش پرسشنامه کیفیت¬زندگی¬کاری بر¬اساس مدل والتون که توسط میرکمالی و نارنجی ( 1386) طراحی شده و جهت سنجش میل به ماندن در مقطع ابتدایی نیز پرسشنامه میل به ماندن مبلی و هورنر(1978) استفاده شده است.جهت تعیین پایایی از ضریب آلفای کرونباخ و جهت تعیین روایی ابزار از روش روایی محتوا بهره گرفته شده است.که پایای محاسبه شده پرسشنامه¬ها در این تحقیق با استفاده از آلفای کرونباخ به ترتیب برای پرسشنامه کیفیت¬زندگی¬کاری 91/0 وبرای میل به ماندن 73/0 می¬باشد روش تحقیق توصیفی و همبستگی است. جهت تحلیل داده¬ها از ضریب همبستگی پیرسون بین دو متغیر کیفیت¬زندگی¬کاری و میل به ماندن در مقطع ابتدایی و برای ارزیابی تفاوت بین زنان و مردان از آزمون تی مستقل استفاده شد. و همچنین از رگرسیون همزمان جهت میزان تاثیر مولفه های کیفیت¬زندگی¬کاری بر متغیر میل به ماندن استفاده شده است ،که نتایج حاصل از تحقیق به شرح زیر می باشد: - بین تمام مولفه¬های کیفیت زندگی کاری¬ومیل به ماندن در مقطع ابتدایی معلمان ارتباط معنی¬داری وجود دارد. - بین مولفه¬های متغیر کیفیت¬زندگی¬کاری تفاوت معنی¬داری در خانم ها وآقایان وجود ندارد. - بین مولفه میل به ماندن تفاوت معنی¬داری در خانم ها و آقایان وجود ندارد. -ازمیان مولفه¬های کیفیت¬زندگی¬کاری رشد و امنیت مداوم بیشترین تاثیر را بر متغیر میل به ماندن داشته است . واژه های کلیدی : کیفیت زندگی کاری ، میل به ماندن ،معلمان ابتدایی 3
- Abstract
- A study on the relationship between quality of working life and the intent to stay among the elementary teachers in Ghorveh region. Abstract: This study aimed to investigate the relationship between quality of work life and intent to stay among ghorveh’s schools elementary teachers. Research method is descriptive-correlative. Statistical population includes all ghorveh’s schools elementary teachers and sampels were 134. To take the sample, strtified method was used. To collect data, mobley standard questionnaire on intent to stay and Walton questionnaire on quality of work life were used. To analyze data, descriptive methods, such as frequency, percentage, mean, and Std deviation s well as inferential methods, such as Pearson Correlation Coefficient, ANOVA, T test and multiple regression were used. findings showed that there was a significant relationship between quality of work life(qwl & component’s) and intent to stay among ghorveh’s schools teachers elementary and correlation between quality of work life and intent to stay was 0/82 In response to the other questions the findings showed that there was no significant dispairity between sex with quality of work life and intent to stay elementary teachers . The result of the simultaneous regression indicate the fact that constant growth and security opportunities as qulity of work life have most correlation with intent to stay Keywords: : quality of work life, intent to stay,elementary teacher