عنوان پایان‌نامه

بررسی تحولی نظریه ذهن و رابطه آن با سازگاری اجتماعی دانش آموزان پسر ابتدایی شربیان



    دانشجو در تاریخ ۰۲ دی ۱۳۸۹ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تحولی نظریه ذهن و رابطه آن با سازگاری اجتماعی دانش آموزان پسر ابتدایی شربیان" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    روانشناسی تربیتی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 50422;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: 1682
    تاریخ دفاع
    ۰۲ دی ۱۳۸۹

    هدف از پژوهش حاضر بررسی تحولی نظریه ذهن و رابطه آن با سازگاری اجتماعی دانش آموزان پسر ابتدایی شهر شربیان در سالتحصیلی 90-1389 می باشد، پژوهش حاضر از نوع غیر آزمایشی و طرح تحقیق پیمایشی از نوع تحولی مقطعی می باشد، که برای بررسی نظریه ذهن از آزمون نظریه ذهن 38 سوالی استیممن وبرای بررسی سازگاری اجتماعی از پرسشنامه رفتاری راتر کودکان ( فرم معلم) استفاده شده است . برای تحلیل آماری تحول نظریه ذهن و مقایسه نظریه ذهن با سازگاری اجتماعی از آزمون همبستگی اسپیرمن استفاده شده است . نتایج نشان می دهد بین سن و نظریه ذهن رابطه معنی دار وجود دارد به طوری که با افزایش سن نمره ذهن بیشتر می شود، همبستگی آنها در این پژوهش 8/ نشان داده شده است .همچنین بین نظریه ذهن و سازگاری اجتماعیرابطه معنی داری یافت شده وهمبستگی آنها 28/ نشان داده شده است . نتیجه گیری می شود نظریه ذهن از یک طرف با رشد فرایند های شناختی فرد و توسعه مهارتهای دهنی و از طرف دیگر با مهارتهای اجتماعی و اجتماعی شدن در حال تکوین می باشد. کلید واژه ها : نظریه ذهن ، سازگاری اجتماعی
    Abstract
    The aim of the study is to survey evolutionary theories of mind and its relation to social adjustment of male primary students of SHARABIAN in year 1389-90. Present study is non-experimental and survey research is evolutionary of cross-sectional that for examination of theories of mind we use STEAMMAN’S 38 questions in theories of mind and for social adjustment RATER’s questionnaire for children is used. For statistical analysis of theories of mind and social adjustment Spearman correlation test is used. Results show that there is a relation between age and theories of mind so that when age increased the result is increased. Their correlation is about /8 also between mind and social adjustment there is a relation which its correlation is /28. The conclusion is that the theories of mind on one hand is related to person’s cognitive processes and mental skills development and on the other is related to development of social skills and Socialization. Key words: theories of mind- social adjustment