عنوان پایان‌نامه

ارزیابی تاثیرات برون سپاری آموزش بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس ابتدایی شهر بوستان و گلستان ارائه عملکرد علمی جهت بهبود آن




    رشته تحصیلی
    مدیریت آموزشی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 48297
    تاریخ دفاع
    ۱۴ بهمن ۱۳۸۹
    استاد راهنما
    خدایار ابیلی

    چکیده هدف پژوهش حاضر ارزیابی اثرات برون سپاری آموزش در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس ابتدایی شهر بوستان و گلستان رباط کریم می باشد، روش پژوهش آمیخته کیفی و شبه آزمایشی با گروه گواه است. جامعه آماری مورد مطالعه معلمان کلاس های برون سپاری شده و کلاسهای برون سپاری نشده در مقطع ابتدایی این شهر و همچنین دانش آموزان ابتدایی آن می باشد. برای نمونه برداری از روش هدفدار همگن استفاده شده است. در قسمت کیفی از طریق مصاحبه و همچنین در قسمت شبه آزمایشی با چک لیست و تهیه نمرات دانش آموزان داده ها گرداوری گردید. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش آمار توصیفی مانند فراوانی، درصد، میانگین و انحراف استاندارد و همچنین آمار استنباطی مانند آزمون تی مستقل استفاده شده است. طی مصاحبه با معلمان کلاسهای برون سپاری شده این نتیجه حاصل شد که بدلیل کاهش هزینه آموزشی و امکان برخورداری از نیروهای متخصص و جوان، برون سپاری آموزش می تواند مفید واقع گردد. اما معلمان کلاسهای برون سپاری نشده بر این اعتقاد بودند که بعلت ناکارآمدی نظام بازار و عدم آشنایی نیروهای برون سپاری شده با روش های تدریس و فلسفه تعلیم و تربیت، برون سپاری آموزش در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تأثیر مثبت نخواهد داشت. و در بررسی تجربی به عمل آموده از دو گروه آزمایش و گواه که در آن شیوه آموزش به سبک برون سپاری شده به عنوان متغیر مستقل در نظر گرفته شده، گروه آزمایش تحت این نوع آموزش قرار گرفته و گروه گواه به روش غیر برون سپاری و توسط نیروهای رسمی آموزش و پرورش، آموزش دیده اند، این نتیجه حاصل گردید که تفاوت معناداری میان میانگین این دو گروه دیده نشده است. و همچنین پیشرفت تحصیلی و درصد قبولی در گروه آزمایش (کلاس برون سپاری شده) به نسبت از گروه گواه به مقدار ناچیز پایین تر بوده است. کلید واژگان: برون سپاری – برون سپاری آموزش – خرید خدمات – پیشرفت تحصیلی
    Abstract
    Abstract The goal of current research is to assess the effects of education outsourcing on studying progress of Elementary students in the city of Boostan and Golastan Robat Karim. The research method is mixed with the quality and experiment-like with the proof group. The statistic community is being studied by the outsourced teachers and non-outsourced classes in the elementary level of this City as well as its elementary students. For sampling (modeling) the method, the equal objective method has been used. The data have been collected in the quality section by interview and also in the experiment-like section by check-list and providing studens' grades. In order for alanyzing data the descriptive statistic mathod has been used, like; affluence, 100%, average and standard bent and also presumptive statistic such as independet test. Having interviewed the teachers of outsourced classes, this conclusion has come up that outsourcing the education can be helpful as result of reducing educational expenses, having the chance of possessing young and specialized individuals. But, the teachers of non-outsourced classes believed that for inefficiency of the market system and individuals' unfamiliarity with teaching methods and the educating philosophy, outsourcing the education won't have positive effects on studying progress of the students. And with in the experimental assessment, the both group experiment and proof, in which the education method is stylized in outsourcing, have been considered as independent variant. The experiment group has been under such experiment and the proof group has been trained with the method of non-outsourcing and by official individuals of education organization.This has been concluded that no meaningful difference has been seen in the average of these two groups. And also the studying progress and the percentage of ratification in the experiment group were rather less than the proof group. Key words: outsourcing - education outsourcing – buying service – achivement