ادراک از فرزند پروری ،هویت و جهت گیری آینده در دانش اموزان دبیرستان منطقه ۶ تهران
- رشته تحصیلی
- روانشناسی تربیتی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: 1579ع;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 47025
- تاریخ دفاع
- ۱۴ آذر ۱۳۸۹
- دانشجو
- منصوره ربانی زاده
- استاد راهنما
- الهه حجازی موغاری
- چکیده
- هدف پژوهش حاضر بررسی وتعیین نقش واسطه ای سبک های هویت در رابطه ی ادراک از فرزند پروری پدر و مادر بر جهت گیری آینده ی تحصیلی است .به این منظور 386 دانش آموز دختر و پسر پایه ی دوم دبیرستانهای شهر تهران با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند و به مقیاس مسیر زندگی آینده ،مادر- پدر –همتا و سبک های هویت برزونسکی پاسخ دادند .تحلیل داده ها با توجه به مدل و با استفاده از روش تحلیل مسیر انجام شد در مدل اول (مدل سبک هویت اطلاعاتی )نقش واسطه بین سبک فرزند پروری مادر و پدر و مولفه های انگیزشی و رفتاری و شناختی (با واسطه ی مولفه ی انگیزشی ) دارد . در مدل دوم و سوم (مدل سبک هویت هنجاری و مغشوش –اجتنابی)مدل با داده ها برازش مناسبی ندارد.
- Abstract
- The perpose of this study was to test 3 models hypothesize that students perceived parenting styles (acceptance,autonomy)affect positively (just in informational model )which in turn influences future orientation .the sample were 386 students .Path analyses indicated that perceived parental (just for mother) styles influenced the future orientation.