عنوان پایاننامه
بررسی رابطه سبکه های فرزند پروری با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی دانش اموزان پسر پایه اول دبیرستان منطقه بوستان و گلستان استان تهران
- رشته تحصیلی
- روانشناسی تربیتی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: 1552ع;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 46308
- تاریخ دفاع
- ۰۵ مهر ۱۳۸۹
- دانشجو
- محمد نیکخواه بهرامی
- استاد راهنما
- جواد اژه ای
- چکیده
- تحقیق حاضر به بررسی رابطه سبک های فرزندپروی با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان پسر اول دبیرستان در منطقه بوستان و گلستان استان تهران پرداخته است. نمونه مورد مطالعه 372 نفر دانش آموز همراه با پدرانشان می باشد که به صورت تصادفی انتخاب شده اند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه سبک های فرزند پروری بامریند و پرسشنامه سلامت عمومی استفاده شده است .نتایج تحقیق به طور کلی نشان داد دانش آموزانی که والدین آنها سبک فرزند پروری قاطع و اطمینان بخش را دارا بودند از سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی بهتری برخوردار بودند و در مقابل دانش آموزانی که والدین آنها سبک های فرزند پروری مستبدانه و سهل انگارانه بودند از سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی کمتری نسبت به فرزندان والدینی که سبک فرزند پروری قاطع و اطمینان بخش برخوردار بودند. کلید واژه: سبک های فرزند پروری? سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی