عنوان پایاننامه
ررسی رابطه خلاقیت و خود کار آمدی تحصیلی بر نگرش به مدرسه در دانش آموزان مدارس راهنمایی عادی و شبانه روزی شهر سنندج
- رشته تحصیلی
- روانشناسی تربیتی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: 1534ع;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 45814
- تاریخ دفاع
- ۲۸ شهریور ۱۳۸۹
- دانشجو
- مرضیه حاجی میرزایی
- استاد راهنما
- مسعود غلامعلی لواسانی
- چکیده
- چکیده هدف: پیش بینی تغییرات نگرش به مدرسه دانش آموزان بر اساس متغیرهای خلاقیت و خودکارآمدی تحصیلی در مدارس شبانه روزی و عادی شهر سنندج هدف پژوهش حاضر بود. روش: 216 دانش آموز دختر مدارس راهنمایی(108نفر دانش آموز مدارس عادی و 108نفر مدارس شبانه روزی) از طریق نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای ازمیان دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی تحصیلی شهر سنندج انتخاب شدند. داده ها با استفاده از سه پرسشنامه خلاقیت تصویری تورنس، خودکارآمدی تحصیلی جینک و مورگان و نگرش به مدرسه پال و جارویس جمع آوری و به کمک نرم افزارSpss و با بکارگیری آزمون tمستقل دو نمونه ای و رگرسیون چندگانه(گام به گام) تحلیل شدند. یافته ها: تحلیل داده ها نشان داد که خودکارآمدی تحصیلی می تواند تغییرات نگرش به مدرسه دانش آموزان را پیش بینی نماید، اما متغیر خلاقیت در پیش بینی این تغییرات نقشی نداشت ) 0/05 ?. (p نتیجه گیری: به نظر می رسد از میان دو متغیر پیش بین(خلاقیت و خودکارآمدی تحصیلی) متغیر خودکارآمدی می تواند تغییرات نگرش به مدرسه دانش آموزان را پیش بینی نماید. کلید واژه ها: خلاقیت، خودکارآمدی تحصیلی و نگرش به مدرسه
- Abstract
- "A study on the Relationshep between Creativity and Academic Self-efficacy on the Attitudes to school in girl students of Ordinary and Boarding and Guidance Schools" Absrtact Objective: The purpose of this study is to predict the changes in the attitude to school in the students studying at Ordinary and Boarding Guidance Schools of the city of Sanandaj on the basis of creativity and academic self-efficacy variables. Method: Among the girl students of Guidance Schools of the city of Sanandaj,216 girl students(108 students from Ordinary and 108 students from Boarding Schools) were selected through multi-stage cluster sampling. The data were collected through three questionnaires: Torrance’ Thinking Creativively With Pictures, Jink &Morgan’s Academic Self-efficacy and jarvis&Pall’s Attitude to school; then, they were analyzed through SPSS software utilizing the tow-sample hndependent t-test and multiple regression(stepwise). Results: The analysis of the findings indicated that academic Self-efficacy can predict the changes in the attitude to school in students ;however, it had no role in predicting these changes(p<0.05). Conclusion: It seems that between these two predicting variables,i.e.,( creativity & academic self-efficacy),the academic self-efficacy can predict the changes in the attitudes to school in the students. Keywords Attitude to school, creativity , academic self-efficacy