عنوان پایاننامه
طراحی مدل اندازه گیری کار آفرینی دانشجویان کارشناسی ارشد رشته های علوم تربیتی رفتاری دانشگاه تهران
- رشته تحصیلی
- تحقیقات آموزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: 1325ع;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 37985
- تاریخ دفاع
- ۲۳ اسفند ۱۳۸۵
- دانشجو
- ناصر حیدری
- استاد راهنما
- کمال درانی
- چکیده
- چکیده هدف از این تحقیق، طراحی مدلی جهت اندازهگیری کارآفرینی می باشد. نمونه انتخاب شده در این تحقیق بر اساس روش نمونه گیری طبقه ای متناسب از بین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، قطب علوم رفتاری که شامل دانشکده های: روان شناسی و علوم تربیتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکده اقتصاد، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکده جامعه شناسی و دانشکده جغرافیا میباشد، انتخاب شده است. حجم جامعه در این تحقیق 869 نفر میباشد. که بر اساس فرمول نمونهگیری طبقهبندیمتناسب، 167 نفر بعنوان نمونه در این تحقیق انتخاب شده است. پرسشنامه مورد استفاده در این تحقیق محقق ساخته می باشد که آلفای کرانباخ آن 90/ گزارش شده است. روش آماری مورد استفاده در این تحقیق، تحلیل عاملی تأییدی می باشد. از این روش برای آزمون برازش مدل اندازه گیری طراحی شده با داههای حاصل از تحقیق استفاده شده است. نتایج بدست آمده نشان می دهد که مدل اندازه گیری با داده های بدست آمده از تحقیق برازش دارد. و بین ویژگیهای روان شناختی، جمعیت شناختی، مدیریتی، تحصیلی و محیطی با میزان کارآفرینی رابطه معنی داری وجود دارد. لازم به ذکر است 98/0 از واریانس کارآفرینی توسط این متغیرهای تبین می شود.
- Abstract
- The purpose of this research is designing a model to measure entrepreneurship variable. In this research, selected sample is defined based on "proportional Stratified Sampling" approach that consists of M.A.Student from psychology and education, Management, Economics, Physical Education and sport Science and geography Faculties. The size of population is 869 persons that 167 persons are selected in our sample. Our questionnaire is not standard, i.e. researcher-made, that its Cronbakh Alfa is 0/90. Out statistical method is "Confirmatory Factor Analysis" Which is used for testing the fitness of our model wiht extracted data. Final results reveal this fact that our model fits extremely with our data. In other words, there is significant relationship between psychological, demographic, managerial, educational and environmental characteristics and entrepreneurship variable. This model shows that 0/98 of entrepreneurship variance can be explained by these variables.