عنوان پایان‌نامه

بررسی رابطه ویژگی های دوره های آموزش ضمن خدمت با اثر بخشی آنها از نظر کارکنان و مدیران سازمان



    دانشجو در تاریخ ۱۳ تیر ۱۳۸۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی رابطه ویژگی های دوره های آموزش ضمن خدمت با اثر بخشی آنها از نظر کارکنان و مدیران سازمان" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت آموزشی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 32684;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: 1175ع
    تاریخ دفاع
    ۱۳ تیر ۱۳۸۵

    کارایی و بهره وری سازمان های آموزشی از ضروری ترین و اساسی ترین اموری است که نظام آموزش و پرورش باید با حساسیت ویژه ای بدان توجه نماید. با توجه به این مسئله که کیفیت زندگی کاری از اصول بهره وری می باشد. بنابراین لزوم توجه به کیفیت زندگی کاری کارکنان آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پژوهش حاضر با عنوان بررسی رابطه ی کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران زن دبیرستان های دخترانه شهر تهران در این راستا انجام پذیرفته است. هدف کلی این پژوهش تعیین رابطه بین کیفیت زندگی کاری مدیران با عملکرد آن ها می باشد. در این راستا یک سوال اصل "آیا بین کیفیت زندگی کاری مدیران با عملکرد آن ها رابطه ی معناداری وجود دارد؟" مطرح شده است. 7 سوال فرعی پژوهش عبارتند از: 1: آیا بین مشارکت در تصمیم گیری ها با عملکرد مدیران رابطه معناداری وجود دارد؟ 2: آیا بین امنیت شغلی با عملکرد مدیران رابطه معناداری وجود دارد؟ 3: آیا بین حقوق و مزایای منصفانه با عملکرد مدیران رابطه معناداری وجود دارد؟ 4: آیا بین شرایط کاری ایمن و مطمئن با عملکرد مدیران رابطه معنا داری وجود دارد؟ 5: آیا بین زمینه پرورش و وجود فرصت های مستمر یادگیری با عملکرد مدیران رابطه معنا داری وجود دارد؟ 6: آیا بین قانون گرایی در محل کار با عملکرد مدیران رابطه معنا داری وجود دارد؟ 7: آیا بین کیفیت شغلی با عملکرد مدیران رابطه معناداری وجود دارد؟ جامعه آماری این پژوهش از دو زیر جامعه مدیران و دبیران زن شاغل در دبیرستان ها دخترانه شهر تهران در سال تحصیلی 85-1384 می باشد. نمونه آماری آن عبارت از 150 مدیر زن از مناطق 3و5و6و14و16 آموزش و پرورش و 345 دبیر زن از همان دبیرستانها می باشد. برای جمع آوری داده ها از دو پرسشنامه کیفیت زندگی کاری مدیران و پرسشنامه عملکرد مدیران از دیدگاه دبیران استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده از روش ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان داد که: سوال اصلی پژوهش یعنی آیا بین زندگی کاری با عملکرد مدیران رابطه معناداری وجود دارد؟ تایید شده است. در ارتباط با سوالات جزیی پژوهش باید گفت که بین مشارکت در تصمیم گیری, امنیت شغل, شرایط کاری ایمن و مطمئن, زمینه پرورش و وجود فرصت ها مستمر یادگیری و قانون گرایی در محل کار با عملکرد مدیران رابطه مستقیم و مثبتی در حد زیر متوسط
    Abstract
    Usefulness and productivity of educational institutions is one of the most important affairs which educating and training system should pay a special attention to it, with considering to this point that the quality af operational life is one of the productivity phenomena. So considering to the quality of operational life of the educational staffs has an important value. Current study with subject "study of the relation of the operational life with act of the female high school managers of Tehran" has been done in this regal. The general aim of this project is to determine the relation between operational life of the managers with their action. Here is an important question. " whether there is a meaningful relation between the operational life of the managers with their action, or not?" Seven secondary questions of this project include: 1: Is there a meaningful relation between taking part in decisions with manager's action? 2: Is there a meaningful relation between job security with managers' action? 3: Is there a meaningful relation between fairy rights and advantages with managers, action? 4: Is there a meaningful relation between secure job condition with managers, action? 5: Is there a meaningful relation between training field and the existence of continuous learning opportunities with managers, action? 6: Is there a meaningful relation between being organized in work-place with managers, action? 7: Is there a meaningful relation between job quality and managers' action? Statistical world of this project consist of two sub-society of managers and female high school managers of tehran during 1384- 85. and it's statistical sample includes: 150 female managers of areas 3,5,6,14,16 of teaching and training organization and 35 female teacher of the same high school. Sampling approach, is multi-stage branching approach Two quality questionnaire of managers, operational life and also managers, action questionnaire from teachers, point of view has been used