عنوان پایان‌نامه

جامعه پذیری زنان در کتابهای درسی جمهوری اسلامی ایران



    دانشجو در تاریخ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "جامعه پذیری زنان در کتابهای درسی جمهوری اسلامی ایران" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    علوم سیاسی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده حقوق و علوم سیاسی شماره ثبت: LP3285;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 57058
    تاریخ دفاع
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
    دانشجو
    صبا مهرابی
    استاد راهنما
    سعید حاجی ناصری

    این رساله به بررسی نحوه ی جامعه پذیری زنان در کتابهای درسی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای نظریه دستگاه ایدئولوژی لویی آلتوسر پرداخته است اینکه نظام آموزشی به عنوان دستگاه ایدئولوژی حکومت تلاش دارند تا زنان ودخترانی متناسب با ایدئولوژی رسمی حکومت تربیت نمایند یعنی آنها را برای پذیرش نقشهایی چون خانه داری وکارهای درون خانه آماده کنند بررسی های آماری نیز در کتابهای درسی نشان می دهد که نظام آموزشی تلاش دارد تا به ارائه ی تصویر پررنگی از زن در خانه بپردازد واین امر منطبق با آیات وروایات اسلامی نیز می باشد.
    Abstract
    This article discusses Iranian women sociability in Islamic Republic of Iran textbooks based upon LuiAltocer ideology system.Since the educational system as the ideology system of government tries to train women and girls according to the official ideology of government. This means that they train them for accepting roles such as doing housework. statistical analysis of these textbooks also shows that the educational system tries to represent women roles in the house and this is in accordance with the Quran and the Islamic tradition .