عنوان پایان‌نامه

ارزیابی عوامل موثر بر عشق به برند و پیامدهای آن(مورد مطالعه:مصرف کنندگان لباس های ورزشی در سال های ۹۳-۹۲)



    دانشجو در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ارزیابی عوامل موثر بر عشق به برند و پیامدهای آن(مورد مطالعه:مصرف کنندگان لباس های ورزشی در سال های ۹۳-۹۲)" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 001944;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 67724
    تاریخ دفاع
    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    غلامرضا جندقی

    چکیده مصرف کنندگان در بازارهای امروزی انتظار دارند که از برند یا محصولی که خریداری می کنند رضایت داشته باشند، با این حال رضایت مشتری برای برقراری رابطه مستمر با یک برند کافی نیست. ایجاد یک پیوند عاطفی که فراتر از رضایت باشد به منظور میسر ساختن وفاداری مصرف کننده ضروری است. مشتریان وفادار و رضایتمند امروزی، مشتریان وفادار طولانی مدت یک برند نیستند؛ آنها اغلب می توانند برندها را تعویض کنند. بر همین اساس، در تحقیقات بر " عشق به برند" تمرکز کرده اند، که یک بعد عاطفی از وفاداری به برند جهت حفظ مشتریان در بلند مدت می باشد. این تحقیق با هدف شناسایی و ارزیابی عوامل مؤثر و پیامدهای عشق به برند انجام شده است تا بتواند راهبردی عملی و کاربردی به مدیران و صاحبان برندهای ورزشی ارائه دهد. پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی و از حیث گردآوری داده ها، تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی و همبستگی می باشد. جامعه آماری تحقیق مصرف کنندگان لباس های ورزشی طی سالهای 92 و 93 می باشند و از روش نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس استفاده شده و 384 پرسشنامه جهت تجزیه و تحلیل داده ها مورد استفاده قرا ر گرفته و آزمون فرضیه ها با استفاده از روش معادلات ساختاری و نرم افزار SPSS و LISREL صورت گرفته است. نتایج تحقیق نشان داده اند که عوامل " تصویر برند" و " خود اجتماعی" در ایجاد عشق به برند مصرف کننده تأثیر گذار هستند و عوامل " وفاداری به برند" و " تبلیغات افواهی" از پیامدهای عشق به برند می باشند.
    Abstract
    Consumers in today’s market expect to be satisfied with the product or brand they buy; however, customer satisfaction is not enough to establish a continuous relationship with a brand. It is necessary to establish an emotional bond beyond satisfaction in order to provide consumer loyalty. Today satisfied and loyal customers are not the long-term loyal customers of a brand; they can often change brands. Therefore, researchers focus on “brand love”, which is an emotional dimension of brand loyalty in order to retain customers for a long time. This research aims to develop a model for identifying factors influencing brand love and its’ outcomes To provide a practical and functional strategy for owners and managers of sports brands. The present study is descriptive (survey-correlation) and the research methodology used is applied research. The population was sport clothes users and nonprobability accidental sampling was used. Data were collected using a questionnaire and a total of 384 questionnaires were completed. Structural Equation Modeling is utilized to test the hypotheses with the help of SPSS and LISREL. Research findings indicate that the factors “Brand Image”, “ Social Self” have a positive and meaningful effect on Brand Love and “ Variety Seeking” doesn’t have, while “ Brand Loyalty” and “ Word of Mouth” are considered the outcomes of brand love. Key words: Variety Seeking, Brand Image, Social Self, Brand Love, Brand Loyalty, Word of Mouth.