بررسی عوامل موثربرتابع تقاضای مدت زمان اقامت درهتلهای تبریز:رهیافت مدلهای دوره ای
- رشته تحصیلی
- مدیریت جهانگردی - بازاریابی جهانگردی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72171
- تاریخ دفاع
- ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
- دانشجو
- فهیمه هاتف تبار
- استاد راهنما
- محسن نظری
- چکیده
- در این تحقیق محقق در پی آن است که با استفاده از رهیافت تحلیل¬های بقا عوامل تاثیرگذار برطول مدت اقامت گردشگران شهر تبریز را مورد بررسی قرار دهد. عوامل موثر در چهار گروه عوامل جمعیت شناختی و اجتماعی، ویژگی¬های سفر، عوامل انگیزشی و رفتاری و در نهایت تصویر مقصد گردشگری تقسیم بندی شده اند. متغیر وابسته این مطالعه طول مدت اقامت گردشگران بر حسب روز می¬باشد. نتایج تحقیق حاکی از این است که در گروه عوامل جمعیت شناختی و اجتماعی مهم¬ترین عوامل تاثیرگذار بر طول مدت اقامت عبارتند از درآمد گردشگران و مبدا سفر(مسافت بین مبدا و مقصد گردشگری) . در گروه ویژگی¬های سفر مهم¬ترین عوامل موثر بر طول مدت اقامت چهار متغیر هزینه مکان اقامتی، هزینه کل سفر، تعداد جاذبه¬های بازدید شده در طول سفر و تعداد تجربه¬های پیشین می¬باشند. از دیگر مؤلفه¬های اثرگذار بر طول مدت اقامت گردشگران، ویژگی¬های انگیزشی و رفتاری می¬باشد که در این پژوهش در دو گروه مورد بررسی قرار می¬گیرد :الف،عوامل موثر بر انتخاب مقصد، ب،عوامل موثر بر رضایتمندی گردشگران.در گروه عوامل موثر بر انتخاب مقصد تاثیرگذارترین متغیرها عبارتند ازشهرت و معروفیت هتل ، قیمت مناسب و توصیه دوستان و آشنایان (تبلیغات شفاهی). در گروه عوامل موثر بر رضایتمندی گردشگران تاثیرگذارترین متغیرها دو متغیر قیمت معقول و امکانات و خدمات مناسب می¬باشند.و سرانجام در گروه تصویر مقصد گردشگری دو متغیر تاثیرگذار عبارتند از تصویر ذهنی لوکس بودن هتل و خدمات با کیفیت قیمت معقول.
- Abstract
- ندارد