عنوان پایان‌نامه

بررسی رابطه صلاحیت های حرفه ای و تعهد سازمانی دبیران مقطع متوسطه شهرستان چابهار



    دانشجو در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی رابطه صلاحیت های حرفه ای و تعهد سازمانی دبیران مقطع متوسطه شهرستان چابهار" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت آموزشی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 66744;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: ع-2284
    تاریخ دفاع
    ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    جواد پورکریمی

    چکیده پژوهش حاضر، با هدف بررسی رابطه صلاحیت‌های حرفه‌ای و تعهد سازمانی دبیران دوره متوسطه شهرستان چابهار صورت گرفته است. روش پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری داده‌ها توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه دبیران دوره متوسط?(پسرانه و دخترانه) شهرستان چابهار در سال تحصیلی 94 - 1393 می¬باشد که تعداد آن‌ها برابر با 180 نفر است که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 122 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شد. در این پژوهش، از روش نمونه¬گیری تصادفی ساده استفاده‌شده است. جهت گردآوری داده¬ها از پرسشنامه تعدیل‌شده صلاحیت‌های حرفه‌ای کریمی(1388) و پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و می‌یر(1990) استفاده‌شده است. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ(صلاحیت‌های حرفه‌ای «984/0» و تعهد سازمانی «765/0») ارزیابی شد. یافته¬ها نشان داد: وضعیت صلاحیت‌های حرفه‌ای دبیران دوره متوسطه شهرستان چابهار بالاتر از حد متوسط و میانگین فرضی قرار دارد. وضعیت تعهد سازمانی دبیران دوره متوسطه شهرستان چابهار بالاتر از حد متوسط و میانگین فرضی قرار دارد. بین شاخص کلی صلاحیت‌های حرفه‌ای و تعهد سازمانی دبیران دوره متوسطه شهرستان چابهار رابطه مثبت و معناداری وجود دارد(450/0r=). کلیدواژه‌ها: صلاحیت‌های حرفه‌ای، تعهد سازمانی، دبیران دوره متوسطه
    Abstract
    Abstract This study aimed to investigate the relationship between Professional Competencies and organizational commitment of high school teachers in the city of chabahar. The method of the research is descriptive and its type is correlation in method and its aim is applicative. The Population of this study consisted of all high school teachers in the city of chabahar(N= 180). That sample was selected by utilizing simple random sampling and the size of sample was identified based on According to cochrane formula equal with 122. data were collected through modified Professional Competencies questionnaire of Karimi(2009) and organizational commitment scale of¬ Allen and Meyer(1995) and Their reliability was estimated through Cronbach’s alpha coefficient on primary sample(30 people) 984/0 and 765/0 respectively. The main findings are: ¬ professional competencies of high school teachers in the city of chabahar is above average and mean comments. organizational commitment of high school teachers in the city of chabahar and is above average and mean comments. A positive relationship was found between general indicator of professional competencies and organizational commitment of high school teachers in the city of chabahar(r=0/450). Key¬words: professional competences, organizational commitment, high Schoolsteacher