عنوان پایان‌نامه

بررسی شکل گیری هویت فرهنگی - شهری از خلال نظام بازارهای سنتی: مطالعه موردی بازار تهران



    دانشجو در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی شکل گیری هویت فرهنگی - شهری از خلال نظام بازارهای سنتی: مطالعه موردی بازار تهران" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 63240;کتابخانه دانشکده علوم اجتماعی شماره ثبت: رس 4628
    تاریخ دفاع
    ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
    استاد راهنما
    ناصر فکوهی

    در مواجهه با سه مفهوم مبهم و پیچید? فرهنگ، هویت و شهر به این رویکرد رسیدیم که هر یک از آنها دارای نوعی دوگانگی مفهومی در تعاریف خود هستند. هویت، تمایز و تشابه را در خود داشته است، یعنی تشابه در «خود» و تمایز با «دیگری». فرهنگ نیز ویژگی انسجام و گسیختگی را به دنبال خود دارد. شهر نیز به عنوان یک بستر درنظر گرفته شده که این دو مفهوم را در خود جای داده است. اولویت بخشی به هر یک از این جنبه های گاه متناقض در روند آگاهی گفتمانی شکل می گیرد که در مواجهه خود با دیگری است. در نتیجه شهر به عنوان یک بستر در مقابل عناصر غیرشهری مانند روستا یا شهرهای دیگر قرار می گیرد و تغییراتی را از سرمی گذراند. از جمله این تغییرات هویتی؛ تبدیل شدن از یک هویت متکثر محله ای به هویت متکثر فضایی است. در کنار آن، ویژگی هویتی بازار، از یک مفهوم کالبدی واحد و منسجم به یک مفهوم زمانی یا نابازار بدل شد. تغییرات هویتی که تحت تاثیر سرمایه های اجتماعی بوده اند و می توان از آنها یاد کرد، فرهنگ مصرف و قناعت، فرهنگ برابری و انصاف، فرهنگ پیاده و سواره و فرهنگ آموزش مبتنی بر تجربه است.
    Abstract
    Faced with three vague and complex concept of culture, identity and the city to this approach, we find that each of them has their own definition of a conceptual dichotomy. Identity, difference and similarity is in itself, the similarity of the "self" and the distinction with the 'other'. Cultural integrity and failure to follow its own characteristics. The city as a platform meant that these two concepts is in its place. Sometimes conflicting priorities of each of these aspects in the process of discursive consciousness takes shape in our encounter with others. As a result, in the context of rural elements such as villages or cities to be spent and the changes of serum. Such identity changes, becoming a plural identity, community identity is plural space. In addition, identifying the characteristics of the market, a unified physical meaning of a concept or Nabazar became. Identifying changes that have affected social capital and they can be cited, consumer culture and contentment, culture, equality and fairness, foot and culture and culture-based education experience.