عنوان پایاننامه
بررسی عملکرد گروههای آموزشی مقطع متوسطه نظری بر اساس شاخص های متناسب بااهداف این گروهها از دیدگاه دبیران ، مدیران و هماهنگ کنندگان آموزشی شهر تهران در سال تحصیلی ۸۷-۸۶
- رشته تحصیلی
- تحقیقات آموزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 40354;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: 1409ع
- تاریخ دفاع
- ۱۱ تیر ۱۳۸۷
- دانشجو
- زهرا امیدی
- استاد راهنما
- کمال درانی
- چکیده
- این پژوهش به منظور بررسی عملکرد گروه های آموزشی مقطع متوسطه شهر تهران در سال تحصیلی 87 – 86 از دیدگاه دبیران، مدیران و هماهنگ کنندگان گروه های آموزشی اجراء شده است. در این راستا هفت سؤال پژوهشی مطرح است. روش تحقیق از نوع توصیفی – پیمایشی می باشد. ابزار پژوهش را دو پرسش نامه با مقیاس پنج درجه ای لیکرت به ترتیب، اولی برای دبیران و مدیران با 52 سؤال و دیگری برای هماهنگ کنندگان با 40 سؤال تشکیل داده است. با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم از جمعیت مدیران حدود 90 نفر به عنوان نمونه و از جمعیت دبیران 109 نفر به عنوان نمونه در نظر گرفته شده اند. به علت تعداد اندک هماهنگ کنندگان، کل جمعیت این گروه به عنوان نمونه در نظر گرفته شده اند ( 24 نفر ). نتایج به دست آمده نشان داده است که، در سطح اطمینان 99 درصد میانگین نمره عملکرد گروه های آموزشی در دو گروه دبیران و مدیران در زمینه کسب مهارتهای مربوط به طراحی آموزشی، خلاقیت و نوآوری، تحلیل محتوای کتب درسی، ساختار و عملکرد گروه های آموزشی پایین تر از حد متوسط شده است اما در زمینه سنجش و ارزشیابی آموزشی میانگین نمره عملکرد گروه های آموزشی بالاتر از حد متوسط شده است. از دید هماهنگ کنندگان میانگین نمره عملکرد گروه های آموزشی در زمینه نگرش مسئولین، نظارت و مدیریت آنها و ساختار گروه های آموزشی بالاتر از حد متوسط، اما در زمینه مربوط به جایگاه و اقتدار گروه ها کمتر از حد متوسط است.
- Abstract
- Abstract This research is excuted by teachers, managers and co – ordinators of pedagogical group for the analysis of high school groups pedagogical operation in Tehran in 86 – 87. seven questions are considered for this investigation. The method of research is descriptive – measurmentive. An instrument of investigation is tow questionnaries with five likert scales in order, the first, for teachers and managers with 52 questions and the second, for co – ordinators 40 questions. With the usage of grade sampling, about 90 of managers and 109 of teachers were chosen as a sample. Because of few numbers of co – ordinators from the whole population, this group was chosen as a sample ( 24 people ). these results show that, according to the 99% safety level, average of pedagogical groups operation between tow groups of teachers and managers for achiving skills which are related to pedagogigal designing, creativity, books content analysis, structure and operation of pedagogical group has become lower than medium. But in deliberation and pedagogical assessment, pedagogical groups operations average is higher than medium. In the view of co – ordinators, pedagogical groups operations average in the basis of responsibles view, supersive ( control ) and their managing and structure of pedagogical groups is higher than medium, but in the basis wich is related to the groups position and authority is lower than medium.