عنوان پایان‌نامه

رابطه میزان و نوع استفاده از رایانه با سلامت روان نوجوانان



    دانشجو در تاریخ ۰۹ تیر ۱۳۸۷ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "رابطه میزان و نوع استفاده از رایانه با سلامت روان نوجوانان" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    روانشناسی تربیتی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 38132;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: 1331ع
    تاریخ دفاع
    ۰۹ تیر ۱۳۸۷

    چکیده: هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه بازی های رایانه ای با سلامت روان در نوجوانان شهر کرج است. به این منظور 210 دانش‌آموز پسر که در گیم‌نت‌های بازی‌های رایانه‌ای مشغول بازی بودند با روش نمونه‌گیری طبقه‌ای متناسب انتخاب شدند. برای بررسی متغیرهای پژوهش، از مصاحبه نیمه‌ساختاریافته و دو پرسشنامه، سلامت روان (گلدبرگ ، 1972) و مقیاس بازی‌های رایانه‌ای محقق‌ساخته استفاده شد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که بازی‌های رایانه‌ای، زمان، نوع و سابقه بازی توانایی پیش‌بینی سلامت روان نوجوانان را به صورت معناداری دارد. همچنین گروه علاقمند به بازی‌های غیرخشن، نسبت به گروه خشن به طور معنی‌داری افسردگی و نشانه‌های جسمانی بیشتری از خود نشان دادند. کلیدواژه‌ها: بازی‌های رایانه‌ای، سلامت روان، گیم‌نت
    Abstract
    Abstract: The purpose of this study to investigate the relationship between mental health and computer games among adolescences in Karaj`s high school, so 210 male students were selected among Karaj game net with categorical sampling. The results of regression analysis showed that computer games, time, kind and experience of play predict adolescence student`s mental health. Therefore the group which fond of in non-aggressive playing rather than aggressive on the former shows meaning full more aggressive physical sign. Keyword: computer games, mental health, game net.