عنوان پایان‌نامه

بررسی رابطه تجربه رایانه و مهارتهای اجتماعی با خودکار آمدی دانش آموزان نابینا



    دانشجو در تاریخ ۰۶ بهمن ۱۳۸۶ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی رابطه تجربه رایانه و مهارتهای اجتماعی با خودکار آمدی دانش آموزان نابینا" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    روانشناسی تربیتی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 37037;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: 1293ع
    تاریخ دفاع
    ۰۶ بهمن ۱۳۸۶
    دانشجو
    مریم اصغری

    هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین تجربه رایانه و مهارتهای اجتماعی با خود کارآمدی دانشآموزان نابینای مقطع دبیرستان شهر تهران است. به این منظور 129 دانش آموز (36 دختر، 93 پسر) از مدارس نابینایی شهر تهران با نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. برای بررسی متغیرهای پژوهش، از سه پرسشنامه تجربه رایانه (راستورن و همکاران، 2004)، مهارتهای اجتماعی (گرشام و الیوت، 1990) و خود کارآمدی (شرر و همکاران، 1982) استفاده شد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که تجربه رایانه و مهارتهای اجتماعی توانایی پیشبینی خود کارآمدی دانشآموزان نابینا را دارد. همچنین بین دختران و پسران نابینا در هریک از متغیرهای تجربه رایانه، مهارتهای اجتماعی و خود کارآمدی تفاوت معناداری مشاهده نشد.
    Abstract
    The purpose of this study is to investigate the relationship between computer experience, social skills and blind students self-efficacy in the secondary level through Tehran city schools, So 129 students were selected among Tehran blind schools with accessible sampling (36 females and 93 males). The results of regression analysis showed that computer experience and social skills can predict blind students' self-efficacy. Also among male and female students and each of the computer experience, social skills and self efficacy variables now significant differences were not found.