عنوان پایان‌نامه

عوامل موثر بر گرایش دختران به تصیلات دانشگاهی در بین دانشجویان کارشناسی ارشد تبریز سال ۸۶-۸۷



    دانشجو در تاریخ ۲۹ مهر ۱۳۸۸ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "عوامل موثر بر گرایش دختران به تصیلات دانشگاهی در بین دانشجویان کارشناسی ارشد تبریز سال ۸۶-۸۷" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    تحقیقات آموزشی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 44158;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: 1494ع
    تاریخ دفاع
    ۲۹ مهر ۱۳۸۸

    این پژوهش به منظور بررسی عوامل موثربرگرایش دختران به تحصیلات دانشگاهی در بین دانشجویان سه رشته فنی مهندسی علوم انسانی وعلوم پایه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه تبریزدر سال 87انجام شد.جامعه آماری عبارت از کلیه دانشجویان سه رشته که 800نفر بودند با استفاده از نمونه گیری تصادفی طبقه ای با انتساب متناسب از بین آنها 150نفر نمونه انتخاب شد.نحوه گرداوری داداه هاروش پیمایشی می باشد واز طریق میدانی با استفاده از ابزار پرسشنامه نگرش سنج محقق ساخته در مقیاس 5درجه ای لیکرت استفاده شده است.پس از تحلیل داده ها از طریق تحلیل عاملی 11عامل اصلی شناسایی شدند که بر اساس اولویت 5عامل اصلی حدود 54درصد تغییرات را تبیین میکند به عنوان مهمترین عوامل شناخته شدند .همچنین نتایج نشان دادند بین رشته های مختلف از لحاظ عاملها تفاوت معناداری وجود ندارد.
    Abstract
    This study was conducted in order to investigate the effective factors on female attitude towards university studies among students of three fields of technical engineering, humanitarian sciences and engineering sciences in M.S level in Tabriz university in 1387. The statistical population involves 800 female students in mentioned fields in 1386- 87. According to this fact that female distribution is different, the stratified sampling by proportionate allocation was used 150 individual were selected as sample. The research method is uncxperimental design or survey method. According to goal of the study this research is investigational and applied and the data are quantative. The data were collected in field by author – made question airs that Five – grades likert scale was used. The components were compiled according different opinions. After factor analysis the results showed recognition of 11 main factors that the first 5 factors; social, individual capabilities economical and social factors beside relatives determine 54 percent of changes these factors were recognized as effective factors on female attitude towards university studies. The results indicated that there is no meaningful difference in mentioned fields except the eighth and eleventh factors, this meaningfulness is beneficial for technical group. Key words: effective factors, attitude increase university studies, female students.