عنوان پایاننامه
موانع اثر بخشی دوره های آموزشی پالایشگاه نفت اصفهان
- رشته تحصیلی
- مدیریت آموزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: 1506ع;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 44804
- تاریخ دفاع
- ۲۵ آبان ۱۳۸۸
- دانشجو
- ملک فتوحی
- استاد راهنما
- خدایار ابیلی
- چکیده
- هدف این تحقیق, بررسی موانع اثربخشی دورههای آموزشی پالایشگاه نفت اصفهان با استفاده از الگوی (cipp) در طی سالهای 87-1385 بود. تحقیق حاضر را می توان از نظر هدف و ماهیت تحقیق، در رده تحقیقات کاربردی به حساب آورد، از نظر نحوه گردآوری دادهها، تحقیق حاضر جزو تحقیقات توصیفی از نوع پیمایشی و میدانی می باشد. جامعه آماری آن را کارمندان شرکت کننده در دورهها، سرپرستان آنها و کارشناسان بخش آموزش تشکیل می دهند و نمونهگیری آن به شیوه طبقهای متناسب با حجم صورت گرفته است. و حجم نمونه برای شرکت کنندگان 195، سرپرستان 30، و گروه کارشناسان آموزش به علت تعداد کم جامعه، نمونه گیری صورت نگرفته و سرشماری شدهاند. جهت جمع آوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته و مصاحبه استفاده گردید. روایی محتوایی آن توسط متخصصان مدیریت آموزشی مورد تأیید قرار گرفت و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ( 92/.) صدم محاسبه گردید. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است در سطح آمار توصیفی (نمودارهای ستونی، جدولها، فراوانی، در صد فراوانی، میانگین) و در سطح آمار استنباطی، (آزمون یومان ویتنی و ویلکاکسون، آزمون کروسکال والیس جهت تعیین معناداری نظرات گروهها) به کار برده شده است. و در نهایت نیز از دادههای کیفی(مصاحبه) جمع آوری شده برای تبیین و تأیید نتایج به دست آمده بهره گرفته شده است. نتایج نشان داد که: هر سه گروه شرکت کنندگان، سرپرستان، کارشناسان آموزش به دورههای آموزشی و اهمیت آن اعتقاد کامل دارند ولی شرکت کنندگان در دورههای آموزشی محتوا، مدرس، فضا و امکانات، فرایند تدریس، فرایند مدیریت و برونداد را در سطح نسبتاً مطلوب می دانند. سرپرستان نیز برونداد را نسبتاً مطلوب دانسته ولی کارشناسان آموزش محتوا، مدرس، فرایند مدیریت را مطلوب و بالاتر از حد متوسط دانسته اند.
- Abstract
- The purpose of this study was to investigate barriers to effectiveness of training courses at Isfahan Oil Refinery, using CIPP model, during years1385-1387. In terms of research puropose, this is an applied study. In regard to data collection, this is a descriptive-survey. The study of the population include a employees participated in training courses, their supervisors and training experts. The sample size was 195 subjects for participants in the courses, 30 regarding for supervisors who were selected randomly by using proportional stratified method and due to their small size, census was used for training experts. To collect needed data a researcher-made questionnaire and interviews were conducted. The content validity was verified by educational management experts. Chronbach's Alpha coefficient formula was used to determine questionnaires reliability which calculated at =./92. To analyze the collected data, descriptive statistics (frequencies, percentage and means) and inferential statistics (Kruskal-wallis. Wilcoxon, U-Mann whitney) were used. Findings showed that all, participants in courses, supervisors and educational experts believed in the courses and their importance. but in opinion of participants in found course, content, teachers, climate and facilites, teaching process, management process and outputs were regarded desirable. supervisors also believe that outputs were regarded as desirable. to educational experts, content, teachers and management process were desirable and upper average.