رابطه ادراک از ساختار هدفی کلاس ، سبکهای تفکر رویکرد های یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان
- رشته تحصیلی
- روانشناسی تربیتی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 43484;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: ع-1476
- تاریخ دفاع
- ۲۱ دی ۱۳۸۸
- دانشجو
- ابوالفضل بابایی
- استاد راهنما
- الهه حجازی موغاری
- چکیده
- هدف مطالعه حاضر تعیین رابطه ادراک از سـاختارهدفی کلاس، سبک های تفکر ، رویکردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان می باشد. با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای ، تعداد311 دانشجوی پسر مقطع کارشناسی شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد ابهر انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند .به منظور ارزیابی متغیر های پژوهش از پرسشنامه)PALS مقیاس ادراک از ساختار هدفی کلاس (،پرسشنامه سبکهای تفکر وپرسشنامه رویکردهای یادگیری(SPQ) استفاده شد.در این مطالعه معدل دروس تخصصی دانشجویان در نیمسال اول به عنوان شاخصی از پیشرفت تحصیلی در نظر گرفته شد .داده ها با استفاده از رگرسیون سلسله مراتبی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها نشان داد که بین متغیر های ساختار هدفی تبحری ، سبک تفکر نوع 1ورویکردهای یادگیری عمیق با پیشرفت تحصیلص رابطه مثبت و معنادار وبین سبک تفکر نوع 2 و پیشرفت تحصیلی رایطه منفی و معنادار وجود دارد.
- Abstract
- The aim of this study to investigate the relationship between perception of classroom goal structure , thinking styles,approaches to learning and academic achievement.For this purpose , in correlational research formate, 311 boy students were selected from under graduated students of Abhar Azad university through stratified selection.three questionnaires were used:Perception of classroom goal structure scale (PALS), Thinking styles inventory and Study Process Questionnaire. academic achievement of students was assessed through their fall semester average grades .The result indicate that there is a significant positive relationship between academic achievement , mastery goal structure , thinking styles of type 1 and deep approaches to learning.Ther is no significant relationship between academic achievement ,performance- approaches goal structure and goal structure performance-avoid.Also that there is a significant negative relationship between academic achievement , thinking styles of type 2. KeyTerms: Perception of classroom goal structure,thinking styles,approaches to learning , academic achievement