عنوان پایان‌نامه

رابطه سرمایه های تحولی و خود تنظیمی با هویت اخلاقی در دانش آموزان دختر پایه ی اول دبیرستان



    دانشجو در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "رابطه سرمایه های تحولی و خود تنظیمی با هویت اخلاقی در دانش آموزان دختر پایه ی اول دبیرستان" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    روانشناسی تربیتی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 52648
    تاریخ دفاع
    ۱۵ اسفند ۱۳۹۰

    چکیده هدف پژوهش حاضربررسی نقش واسطه ای مولفه ی خودتنظیمی دررابطه سرمایه های تحولی باهویت اخلاقی است . به این منظور440 دانش آموزدخترپایه ی اول دبیرستانهای شهرمشهد باروش نمونه گیر ی تصادفی انتخاب شدند و به سه پرسشنامه ی سرمایه های تحولی ،خودتنظیمی وهویت اخلاقی پاسخ دادند. تحلیل داده ها به روش تحلیل مسیرانجام شد .روش تحلیل مسیربرازش خوب مدل رانشان داد.براساس نتایج متغیرمستقل سرمایه های تحولی درونی دارای اثرمستقیم بر خودتنظیمی بوده وبا واسطه متغیر خودتنظیمی اثرغیرمستقیم معناداربرهویت اخلاقی درونی دارد. متغیرسرمایه های تحولی بیرونی اثرمستقیم معناداربرخودتنظیمی داردوبه واسطه ی متغیرخودتنظیمی تاثیرغیرمستقیم برهویت اخلاقی درونی دارد. بین سرمایه های تحولی درونی وبیرونی وهویت اخلاقی نمادین اثرمستقیم وغیرمستقیم معناداری وجودنداشت. بین خودتنظیمی وهویت اخلاقی درونی وهویت اخلاقی نمادین ارتباط معنادارومثبت وجوددارد . کلیدواژه ها :سرمایه تحولی( درونی -بیرونی )، خودتنظیمی ،هویت اخلاقی درونی ،هویت اخلاقی نمادین
    Abstract
    Abstract The purpose of the present research was to investigate the effect of developmental assets on moral identity by mediating role of self regulation . 400 female students among first grade students of the Mashhad public high school were selected randomly and completed a questionnaire consists of five subscales. Path analysis method was used for data analysis. The results revealed that: Internal and external developmental assets had direct effect on self regulation and with mediating role of self regulation had indirect effect on internalization moral identity. Internal and External assets had not indirect or direct effect on symbolization moral identity. There was a relationship between self regulation and both aspects of moral identity. Key words: developmental assets (external ,internal), self regulation, internalization moral identity, symbolization moral identity