عنوان پایان‌نامه

بررسی رابطه کمال گرایی و فرسودگی شغلی در بین مدیران و معلمان شهرستان گیلان



    دانشجو در تاریخ ۱۷ آذر ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی رابطه کمال گرایی و فرسودگی شغلی در بین مدیران و معلمان شهرستان گیلان" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت آموزشی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 61411
    تاریخ دفاع
    ۱۷ آذر ۱۳۹۲

    چکیده: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین کمال گرایی با فرسودگی شغلی در بین مدیران و معلمان شهرستان گیلانغرب است. جامعه آماری این پژوهش تمام معلمان و مدیران شهرستان گیلانغرب می باشد که تعداد معلمان 884 نفر و تعداد مدیران 62 نفر می باشند. تعداد 250 نفراز معلمان با روش تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شد. برای مدیران نیز از روش سرشماری استفاده شده است. برای جمع آوری داده های مربوط به کمال گرایی از پرسشنامه محقق ساخته و برای جمع آوری داده های مربوط به فرسودگی شغلی از پرسشنامه استاندارد ماسلاچ(1985) استفاده شده است. پایایی آنها از روش آلفای کرونباخ به ترتیب 77/0 و 82/0 به دست آمده است. یافته های تحقیق نشان داد که رابطه منفی معناداری بین کمال گرایی مثبت و فرسودگی شغلی در مدیران وجود دارد. اما در بین معلمان این رابطه معنادار نبوده است. و همچنین رابطه مثبت معناداری بین کمال گرایی منفی و فرسودگی شغلی در مدیران و معلمان وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون حاکی از آن بود که در مدیران مورد مطالعه از بین شش متغیر وارد شده در مدل تنها سه متغیر معنادار بوده است که با توجه به ضریب استاندارد شده متغیرهای فشار دیگران، استاندارد بالا و تردید در مورد فعالیت ها به ترتیب دارای بیشترین اثر بر فرسودگی شغلی بودند. و در بین معلمان متغیر های تردید در مورد فعالیت ها و استاندارد بالا معنادار بوده و به ترتیب دارای بیشترین اثر برفرسودگی شغلی بوده اند. کلید واژه ها: کمال گرایی، فرسودگی شغلی، مدیران و معلمان شهرستان گیلانغرب
    Abstract
    Abstract: The aim of the Present study was to examine the relationship between perfectionism and burnout among teachers and schools administrators in Gilane Gharb town. The population of study is all teachers and administrators teaching in this town. At present, Gilane Garb's town have 884 teachers and 62 administrators. The number of 250 teachers were randomly selected. For administrators, the census method was used. to collect data regarding perfectionism and burnout, we have used designed questionnaire by the researcher and Maslach standard questionnaire (1985) respectively. The reliability coefficient was0/77 and0/82 respetively. Findings indicated that there is a significant negative relationship between positive perfectionism and burnout in administrators. But we haven’t observed any significant relationship between positive perfectionism and burnout in teachers. From the other hand, there was a significant positive relationship between negative perfectionism and burnout in administrators and teachers. Results of regression analyze in studied administrators indicated that, from six variables entered in the model, only three variables were significant and According to the standardized coefficients, variables such as perceived pressure from others, high standard and doubt about actions have had the greatest influence on burnout, And among teachers, variables including doubt about the actions and high standard were significant and have had the greatest influence on burnout. Key word: perfectionism, burnout, teachers and schools administrators in Gilane Gharb town.