عنوان پایان‌نامه

بررسی رابطه جو سازمانی با فرسودگی شغلی دبیران دبیرستان هایی شهرستان شهریار در سال تحصیلی ۹۲-۹۱



    دانشجو در تاریخ ۱۱ تیر ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی رابطه جو سازمانی با فرسودگی شغلی دبیران دبیرستان هایی شهرستان شهریار در سال تحصیلی ۹۲-۹۱" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت آموزشی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 60220
    تاریخ دفاع
    ۱۱ تیر ۱۳۹۲
    دانشجو
    لیلا غلامی
    استاد راهنما
    سیدمحمد میرکمالی

    چکیده هدف اصلی این پژوهش تعیین رابط? جو سازمانی با فرسودگی شغلی دبیران دبیرستانهای شهرستان شهریار می باشد. سؤال اصلی پژوهش:آیا بین جو سازمانی با فرسودگی شغلی دبیران دبیرستانهای شهرستان شهریار رابطه معناداری وجود دارد؟جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دبیران دبیرستانهای شهرستان شهریار در سال تحصیلی 92-91 است که شامل 1770 نفرمی باشد. از این تعداد 138 نفر(85 نفر دبیر زن و 53 نفر دبیر مرد)، با روش نمونه گیری طبقه ای به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه ای شامل ویژگیهای جمعیت شناختی، توصیف جو سازمانی در مدارس متوسطه ( هالپین و کرافت ، 1997 )و فرسودگی (مزلاچ ، 1986 )می باشد، استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها، روشهای آمار توصیفی(شاخص های مرکزی و پراکندگی) و آمار استنباطی(ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل واریانس یک راهه و آزمون tمقایسه دو گروه مستقل)، به کار رفت. نتایج پژوهش نشان داد که: وضعیت جوسازمانی مدارس در حد نسبتاً مطلوبی بوده است؛ زیرامیانگین جو سازمانی مدارس به طور کلی بالاتر از متوسط است(53/3). وضعیت فرسودگی شغلی دبیران، در حد متوسط بود. بین جو سازمانی و فرسودگی شغلی رابط? معکوس و معناداری وجود داشت(614/0r=-و10/0p? ). کلید واژه ها: جو سازمانی، فرسودگی شغلی
    Abstract
    Abstract This study aims at the investigation into The relationship between organizational climate of school with burnout of the teachers of Shahryar’s secondary Schools.138 teachers were randomly selected . The collected data were analyzed by using Descriptive statistics (Central and Variation measures) and Inferential statistics (Pearson correlation method,One-way Anova& T test). The findings indicate: a) The schools are in relative favorable organizational climate condition;b) The teachers are in average ofBurnout;c) There is a negative and singnificant relationship between organizational climate and burnout(r=-0/614 , p? 0/01);d) There is not a significant difference between sex, age,education degree and work experience with teachers burnout. Keywords:Organizational climate, Burnout .