عنوان پایاننامه
بررسی میزان قابلیت حکایت های جلد دوم مثنوی در فلسفه برای کودکان
- رشته تحصیلی
- زبان و ادبیات فارسی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده ادبیات و علوم انسانی شماره ثبت: 2052،;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 62225
- تاریخ دفاع
- ۳۱ شهریور ۱۳۹۲
- دانشجو
- نرگس سادات فهری
- استاد راهنما
- علی اصغر باباسالار
- چکیده
- فلسفه برای کودکان برنامهای است که با محور قراردادن تفکر، میکوشد مهارت کودکان را در این حوزه پرورش دهد. دراین میان با توجه به نقش مهم داستان بهعنوان زمین? بحثهای فلسفی در این برنامه، نگارنده کوشیده قابلیت حکایتهای دفتر دوم مثنوی را برای استفاده در این کلاس نشان دهد. بدین منظور پس از دستهبندی حکایتها براساس میزان قابلیت و حذف حکایتهای فراعقلی و نامناسب برای کودکان، ذیل موضوعات جزئی هر مقول? فلسفی، حکایتهای مناسب با آن معرفی، و جهت نمایان ساختن نحو? استفاده از آنها در کلاس فلسفه، در هر موضوع نمونهای تحلیل و بررسی شده است. نتیجه¬ی به دست آمده در این پژوهش نشان می¬دهد، بیشتر حکایت¬های مورد بررسی قابل طرح در کلاس فلسفه برای کودکان هستند.
- Abstract
- چکیده انگلیسی ندارد.