عنوان پایاننامه
بررسی تحلیل وضعیت عملکرد در گروه های آموزشی مورد پژوهی: دانشگاه ایلام در سال تحصیلی ۹۱-۹۰
- رشته تحصیلی
- مدیریت آموزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 67446;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: ع-2298
- تاریخ دفاع
- ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
- دانشجو
- کبری مومنی
- استاد راهنما
- ابوالقاسم نادری روشناوند
- چکیده
- چکیده هدف اصلی پژوهش توصیفی پیمایشی حاضر بررسی وضعیت عملکرد در جامعه¬¬ای شامل 25 گروه آموزشی در دانشگاه ایلام در سال تحصیلی 92-1391 می¬باشد. جهت جمع¬آوری داده¬ها از سه پرسشنامه استفاده شده است: پرسشنامه سنجش بهره¬وری آموزشی عبدالهی(1387) جهت سنجش عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی که متناسب با هدف پژوهش قدری تعدیل گردیده و پایایی محاسبه شده برای آن با استفاده از روش کودرریچاردسون 81/0 می¬باشد، پرسشنامه سنجش عملکرد پژوهشی معرفتی(1383) جهت سنجش عملکرد پژوهشی اعضای هیأت علمی و یک پرسش¬نامه محقق ساخته جهت سنجش عملکرد اجرایی(فعالیت¬های مدیرگروه). با توجه به نوع واحدهای تحلیل جامعه مورد پژوهش از روش سرشماری کامل استفاده شده است. جهت تحلیل داده¬ها از آمار توصیفی شامل فراوانی، درصد و میانگین و نیز آمار استنباطی شامل یومن ویتنی و کروسکال والیس استفاده شده است. نتایج کلیدی پژوهش به شرح زیر می¬باشد: 1. وضعیت موجود عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی گروه¬های آموزشی دانشگاه ایلام نسبتاً مطلوب می¬باشد. بین عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی گروه¬ها تفاوت معناداری وجود دارد و بین عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی گروه¬ها برحسب جنس، سن،دانشگاه و کشور محل اخذ مدرک تحصیلی، مرتبه علمی و نوع استخدام تفاوت معناداری وجود ندارد. 2. وضعیت موجود عملکرد پژوهشی اعضای هیأت علمی گروه¬های آموزشی دانشگاه ایلام نامطلوب می¬باشد. بین عملکرد پژوهشی اعضای هیأت علمی گروه¬ها تفاوت معناداری وجود دارد و بین عملکرد پژوهشی اعضای هیأت علمی گروه¬ها برحسب جنس، سن، مرتبه علمی و نوع استخدام تفاوت معناداری وجود دارد و بین عملکرد پژوهشی اعضای هیأت علمی گروه¬ها برحسب دانشگاه و کشور محل اخذ مدرک تحصیلی تفاوت معناداری وجود ندارد. 3. وضعیت موجود عملکرد اجرایی (فعالیت¬های مدیرگروه) گروه¬های آموزشی نیز نامطلوب می¬باشد. 4. در مجموع، وضعیت موجود عملکرد اعضای هیأت علمی گروه¬های آموزشی دانشگاه ایلام نامطلوب می¬باشد. واژگان کلیدی: عملکرد آموزشی، عملکرد پژوهشی، عملکرد اجرایی، دانشگاه
- Abstract
- Abstract The main objective of this descriptive survey method study is to investigate the status of performance in a population of 25 departments of Ilam University in the academic year 2012-2013. To collect the data, three questionnaires are used: Abdullahi’s educational productivity measurement questionnaire (2008) modified to fit the purpose of the study for educational performance of faculty members with a computed reliability of 0/81 using Kuder-Richardson method, Maarefati’s research performance measurement questionnaire (2004) to measure faculty members’ research performance, and a questionnaire¬ designed by the researcher to measure the executive performance(activities) of departments’ faculty members. Given the type of the research population analysis units, complete enumeration is used. To analyze the data, descriptive statistics including Frequency, Percentage and Mean, and inferential statistics including the Kruskal-Wallis and the Mann–Whitney U tests are used. Key results of the study are as follows: 1. The educational performance of Ilam University departments’ faculty members is in a relatively desirable status quo. Though there is a significant difference between faculty members’ educational performance, this difference is not significant in terms of sex, age, the university and the country of graduation, academic rank and employment type. 2. Ilam University departments’ faculty members are in an unfavorable status quo of research performance. There exists a significant difference between departments’ faculty members’ research performance. This difference is significant in terms of sex, age, academic rank and employment type, and insignificant in terms of the university and the country of graduation. 3. The executive performance (activities) of faculty members of the departments is also in an undesirable status quo. 4. All in all, faculty members’ performance of Ilam University departments is not in a desirable status quo. Key words: Educational Performance, Research Performance, Executive Performance, Ilam University