عنوان پایان‌نامه

بررسی رابطه توسعه حرفه ای بانوآوری در میان اعضای هیات علمی دانشکده های روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه های دولتی شهر تهران



    دانشجو در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی رابطه توسعه حرفه ای بانوآوری در میان اعضای هیات علمی دانشکده های روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه های دولتی شهر تهران" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت آموزشی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 65236;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: ع-2240
    تاریخ دفاع
    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
    دانشجو
    اکرم حجری
    استاد راهنما
    سیدمحمد میرکمالی

    چکیده این پژوهش با هدف بررسی رابطه توسعه حرفه‌ای با نوآوری آموزشی در میان اعضای هیأت علمی دانشکده‌های روا نشناسی و علوم تربیتی دانشگاه های دولتی شهر تهران انجام گرفته است. روش تحقیق پژوهش همبستگی بوده. جامعه آماری پژوهش را کلیه اعضای هیأت علمی دانشکده های روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه های دولتی شهر تهران تشکیل داده اند (N=232) و برای جمع آوری اطلاعات از روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی با انتساب متناسب استفاده شده است. حجم نمونه بر اساس فرمول نمونه گیری کوکران 102 نفر برآورد گردیده و اجرا شد. ابزار تحقیق دو نوع پرسشنامه محقق ساخته توسعه حرفه ای و نوآوری آموزشی بوده است. جهت روایی پرسشنامه از نظر متخصصان استفاده شد و پرسشنامه های تحقیق دارای روایی محتوایی بوده است. پایایی پرسشنامه ها بر اساس ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب (92/0 ، 96/0) مطلوب برآورد شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار آماری SPSS بهره گرفته شد. یافته ها حاکی از این بود که تمامی شش مولفه توسعه حرفه ای (توسعه فردی، آموزشی، پژوهشی، سازمانی، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی) با نوآوری آموزشی همبستگی مثبت و معنی داری در سطح آلفای 05/0 p < داشته اند. ضمناً نتایج رگرسیون گام به گام نشان داد 66 درصد تغییرات نوآوری آموزشی به وسیله سه متغیر آموزشی، پژوهشی و فرهنگی قابل پیش بینی است و سایر مولفه های فردی، سازمانی و اخلاقی مقدار معناداری از تغییرات را پیش بینی ننمودند. وضعیت توسعه حرفه ای و نوآوری آموزشی در میان اعضای هیأت علمی مطلوب ارزیابی شده است. واژگان کلیدی: اعضای هیأت علمی، توسعه حرفه ای، تغییر، نوآوری، نوآوری آموزشی
    Abstract
    Abstract The purpose of the present study was to investigate the relationship between professional development and educational innovation among faculty members of Psychology and education in governmental universities of Tehran.The research was correlation. Toward this end, a random catogrical sampeling with proportional allocation including 102 participants selected from a population of 232 of the faculty members of Psychology and education in governmental universities of Tehran. using on the base of Cochran formula. Data gathering instruments include professional development and educational innovation was a researcher made questionnaire and the questionnaies has been Content validity. Calculated coefficient of Cronbach's Alpha (0.96, 0.92) was considered as reliability appropriateness of Questionnaire: Using SPSS. Results showed that significant relationship (p?0/05) between all of the six professional development components (personal development, educational development, research development, organization development, ethical development and cultural and social development) with educational innovation. Furthermore; the results of the stepwise regression showed that 66% of variation of educational innovation predicted by educational, research and cultural components and another components individual, institutional and moral values did not predict significant changes. Status of professional development and educational innovation were evaluation desirable among faculty members. Keywords: Faculty members, Professional development, Change, Innovation, Educational innovation