عنوان پایاننامه
بررسی نظر معلمان زن آموزش و پرورش در باره دوره های آموزش ضمن خدمت معلمان زن بر اساس OEM کافمن و ارائه راهبردهایی برای بهبود این دوره های آموزشی مورد شهرستان امیدیه
- رشته تحصیلی
- مدیریت آموزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 64071
- تاریخ دفاع
- ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
- دانشجو
- عشرت نرگسی
- چکیده
- هدف اصلی این تحقیق، بررسی نظر معلمان زن آموزش و پرورش درباره دوره¬های آموزش ضمن خدمت براساس مدل کافمن و رائه راهکارهایی برای بهبود این دورههای آموزشی است. این مدل دارای پنج بعد: درون¬داد، فرایند، محصول، برون¬داد، پیامد می¬باشد و سپس با استفاده از روش¬های تحقیق توصیفی و پیمایشی، داده¬های مورد نظر جمع¬آوری گردید و برای تحلیل آماده شد. با کاربرد آمار توصیفی و استنباطی، سوالات تحقیق مورد آزمون قرار گرفت. بعلاوه برای جمع¬آوری داده¬ها از ابزار پرسشنامه استفاده شد. نمونه شامل 217 نفر از معلمان زن آموزش و پرورش شهرستان امیدیه می¬باشند که پایایی پرسشنامه با آلفای کرونباخ 98/0 درصد تایید شد و برای روایی نیز از روایی محتوایی استفاده شده است. در قسمت آمار توصیفی، ویژگی¬های جمعیت شناختی نمونه مورد بررسی قرار گرفت. و نمودارهایی از توزیع فراوانی آنها ترسیم شد. در قسمت آمار استنباطی، جهت بررسی دوره¬های آموزش ضمن-خدمت براساس مدل کافمن، از آزمون تی تک نمونه¬ای استفاده شد که نتایج نشان داد که نظر معلمان درباره این دوره¬ها بالاتر از حد میانگین (3) بوده، با توجه طیفی که ما در نظر گرفتیم در سطح نسبتا مطلوب قرار می¬گیرند. علاوه براین تفاوت نظر معلمان در مورد ابعاد مدل براساس مقاطع تحصیلی نیز با استفاده از تحلیل واریانس¬ یکراهه و آزمون تعقیبی توکی سنجیده شد نتایج نشان داد که در دو بعد درون¬داد و برون-داد معلمان پایه¬های اول و دوم ابتدایی و در سه بعد محصول، پیامد، فرایند معلمان پایه اول و دوم ابتدایی و معلمان پایه اول متوسطه نظر مطلوب¬تری داشتند(بالاتر از میانگین فرضی3). علاوه براین نظر معلمان براساس مدرک تحصیلی نیز سنجیده شد که نتایج نشان داد، معلمانی که مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر داشتند نظر مساعدتری نسبت به این دوره¬ها داشتند. به عبارتی بالاتر از حد میانگین در نظر گرفته (3) شده در طیف ارزیابی ذکر شده می¬باشد. و در سایر متغیرهای جمعیت شناختی (سن، سابقه، نوع استخدام) تفاوتی بین نظر معلمان وجود نداشت. کلید واژه¬ها: آموزشهای ضمن خدمت، درونداد، فرایند، محصول، برونداد، پیامد
- Abstract
- Abstract This study has been do netotardet assess the service training courses for teachers , based on Kaufman OEM model Omidieh city . The research method is descriptive - survey using sampling formula Cochran and multi stage cluster sampling. Sample size is 217 female teachers education. Data were collected through questionnaires and reliability (98/0 = ?) were used. Data were analyzed using Kolmogorov- Smirnov one- sample t. Results showed that opinion teachers about service training is significantly higher than the average and they evaluated that these courses are positive. The results showed that in towdimension, inputs and outcome of the first and second grade teachers in primary and three dimension,production,Outcome,process, First and second grade teachers in elementary and secondary school teachers had a more favorable opinion.And teachers that had a master's degree or above comments were favorable towards these courses. Keywords: in-service training courses, input, process, output, outcome, impact