عنوان پایاننامه
بررسی رضایتمندی دانشجویان از سامانه ی مدیریت یادگیری الکترونیکی در مراکز آموزش الکترونیکی دانشگاه تهران و موسسه آموزش عالی مهر البرز
- رشته تحصیلی
- مدیریت آموزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 63399
- تاریخ دفاع
- ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
- دانشجو
- انسیه رمضان پور
- چکیده
- هدف از انجام این تحقیق مشخص¬کردن رضایتمندی دانشجویان ازسامانه¬ی مدیریت یادگیری الکترونیکی در مراکز آموزش الکترونیکی دانشگاه تهران و مؤسسه¬ آموزش عالی مهر البرز است. تحقیق حاضر با توجه به هدف آن، از نوع تحقیقات کاربردی و روش تحقیق، توصیفی- پیمایشی می¬باشد. جامعه¬ی¬ آماری این تحقیق شامل کلیه¬ی دانشجویانی( مرد و زن) است که درنیم سال اول سال تحصیلی 1393- 1392 در دوره¬های یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران و مؤسسه آموزش عالی مهرالبرز در حال تحصیل می-باشند. ابزار مورد استفاده در این تحقیق پرسشنامه¬ی محقق ساخته¬ی رضایت دانشجویان از سامانه¬ی مدیریت یادگیری الکترونیکی می¬باشد، که این پرسشنامه شامل اطلاعات جمعیت¬شناختی، 8 مؤلفه( مدرس، محتوا، محیط، طراحی، خدمات پشتیبانی، انعطاف¬پذیری، فناوری و رضایت کلی دانشجویان) و 28 گویه می¬باشد. در تحقیق حاضر برای تجزیه وتحلیل داده¬ها از هر دو نوع آمار توصیفی و استنباطی، شامل فراوانی، درصد، میانگین، همبستگی اسپیرمن و آزمون مربع¬کای به کمک نرم افزار SPSS استفاده شده است. نتایج این مطالعه نشان داد که سطح رضایتمندی دانشجویان در هر دو دانشگاه/ مؤسسه در حد متوسط است. همچنین نتایج حاکی از عدم تفاوت رضایتمندی دانشجویان دوره¬های یادگیری الکترونیکی در دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه دولتی و مؤسسه آموزش عالی مهر البرز به عنوان مؤسسه¬ی خصوصی می¬باشد و هیچ رابطه¬ای بین رضایتمندی دانشجویان و نوع دانشگاه/ مؤسسه یافت نشد. همچنین یافته¬ها نشان داد که بین سن و جنسیت دانشجویان با رضایتمندی آنان ازدوره¬های یادگیری الکترونیکی رابطه وجود دارد.
- Abstract
- The purpose of this study was to determine students' satisfaction from e-learning management systems in e-learning centers Tehran University and Mehr Alborz. Higher Education Institution. Considering that the aim of the present study, the type of applied research and research methods, descriptive - survey is. The statistical population included all students( male and female) that The semester 1392-1393 in E-learning Courses in Tehran University and College Mehr alborz are studying. Questionnaire used in this research is students' satisfaction from e-learning management system. The questionnaire included demographic information, 8 components( teacher, content, context, design, service, support, flexibility, technology and overall satisfaction of students) and is 28 items. The study analyzed data from both descriptive and inferential statistics, including frequency, percentage, mean, chi-square test and Spearman correlation by SPSS software is used. The results showed that the level of students' satisfaction in both the University / Institution is moderate. The findings showed that the age and sex of students' satisfaction Of course e-learning are related. Keywords: e-learning, student satisfaction, learning management