عنوان پایان‌نامه

منطق برای نرم افزارهای اجتماعی



    دانشجو در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "منطق برای نرم افزارهای اجتماعی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    علوم کامپیوتر
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس علوم شماره ثبت: 5412;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 64250
    تاریخ دفاع
    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
    دانشجو
    بردیا دوستی
    استاد راهنما
    مجید علی زاده

    در این پایان‌نامه می‌خواهیم یک مدل منطق وجهی برای بازی‌های اجتماعی ارائه کنیم که به وسیله‌ی آن بتوانیم قدرت یک ائتلاف را در یک بازی اجتماعی مدل کنیم. در این رابطه ابتدا تعریفی از بازی استراتژیک ارائه می‌کنیم و سپس مفهومی به نام اثربخشی یک ائتلاف را تعریف می‌کنیم. با استفاده از این تعریف یک مدل ایستا و پویا (منطق وجهی) برای بازی‌ها ارائه می‌کنیم. در ادامه منطقی به نام منطق وجهی تعریف می‌کنیم و برای آن نحو و معناشناسی خاص آن را معرفی می‌کنیم. در آخر هم صحت، تمامیت را اثبات و پیچیدگی وارسی مدل و پیچیدگی ارضاپذیری این منطق را محاسبه می‌کنیم. کلمات کلیدی: نرم‌افزار اجتماعی، بازی استرتژیک، منطق ائتلافی، نحو، معناشناسی، صحت، تمامیت، پیچیدگی وارسی مدل، پیچیدگی ارضاپذیری.
    Abstract
    In this text we want to represent a Modal Logic for strategic games specially social games to have a model to measure the power of a Coalition in a game. In the beginning we define the concept of a Strategic Game and then represent the Concept of Coalition Effectivity Function. Using these definitions we will build a Static and Dynamic (Modal Logic) of interaction for games. After representing the Syntax and Semantics of our Logic (Coalition Logic), we will prove the Soundness and Completeness and we will compute it's Model Checking and Satisfiability Complexity. Keywords: Social Software, Strategic Game, Coalition Logic, Syntax, Semantics, Soundness, Completeness, Model Checking, Satisfiability, Complexity.