عنوان پایاننامه
منطق برای نرم افزارهای اجتماعی
- رشته تحصیلی
- علوم کامپیوتر
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس علوم شماره ثبت: 5412;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 64250
- تاریخ دفاع
- ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
- دانشجو
- بردیا دوستی
- استاد راهنما
- مجید علی زاده
- چکیده
- در این پایاننامه میخواهیم یک مدل منطق وجهی برای بازیهای اجتماعی ارائه کنیم که به وسیلهی آن بتوانیم قدرت یک ائتلاف را در یک بازی اجتماعی مدل کنیم. در این رابطه ابتدا تعریفی از بازی استراتژیک ارائه میکنیم و سپس مفهومی به نام اثربخشی یک ائتلاف را تعریف میکنیم. با استفاده از این تعریف یک مدل ایستا و پویا (منطق وجهی) برای بازیها ارائه میکنیم. در ادامه منطقی به نام منطق وجهی تعریف میکنیم و برای آن نحو و معناشناسی خاص آن را معرفی میکنیم. در آخر هم صحت، تمامیت را اثبات و پیچیدگی وارسی مدل و پیچیدگی ارضاپذیری این منطق را محاسبه میکنیم. کلمات کلیدی: نرمافزار اجتماعی، بازی استرتژیک، منطق ائتلافی، نحو، معناشناسی، صحت، تمامیت، پیچیدگی وارسی مدل، پیچیدگی ارضاپذیری.
- Abstract
- In this text we want to represent a Modal Logic for strategic games specially social games to have a model to measure the power of a Coalition in a game. In the beginning we define the concept of a Strategic Game and then represent the Concept of Coalition Effectivity Function. Using these definitions we will build a Static and Dynamic (Modal Logic) of interaction for games. After representing the Syntax and Semantics of our Logic (Coalition Logic), we will prove the Soundness and Completeness and we will compute it's Model Checking and Satisfiability Complexity. Keywords: Social Software, Strategic Game, Coalition Logic, Syntax, Semantics, Soundness, Completeness, Model Checking, Satisfiability, Complexity.