عنوان پایاننامه
بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و سزمایه انسانی در شعب شرکت سهامی بیمه آسی از نظر کارکنان آن
- رشته تحصیلی
- مدیریت آموزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 53724
- تاریخ دفاع
- ۱۷ تیر ۱۳۹۱
- دانشجو
- عبدالرضا امیری
- استاد راهنما
- ابوالقاسم نادری روشناوند
- چکیده
- چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و سرمایه انسانی در شعب شرکت سهامی بیمه آسیا از نظر کارکنان آن، به بررسی وضعیت موجود سرمایه اجتماعی و سرمایه انسانی و رابطه سرمایه اجتماعی و سرمایه انسانی در شعب بیمه آسیا از نظر کارکنان آن پرداخته است. روش پژوهش توصیفی-پیمایشی و ابزار اندازه گیری پژوهش پرسشنامه سرمایه اجتماعی مقیمی و رمضان و سرمایه انسانی نادری بر اساس طیف لیکرت بوده و قابلیت اعتماد پرسشنامه نیز از طریق ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب برای پرسشنامه سرمایه اجتماعی و سرمایه انسانی، (95/0) و (94/0) حاصل گردید. جامعه مورد پژوهش کلیه کارکنان شعب بیمه آسیا در شهر تهران به تعداد 172 نفر بوده که به دلیل محدود بودن جامعه از سرشماری کامل استفاده شده است. به منظور تجریه و تحلیل داده ها از فراوانی، درصد فراوانی، میانگین و ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده گردید. نتایج پژوهش حاضر نشان می دهد که: 1. وضعیت موجود سرمایه اجتماعی در شعب شرکت سهامی بیمه آسیا از نظر کارکنان آن با میانگین کل 06/3 نسبتاً مطلوب بوده است. 2. وضعیت موجود سرمایه انسانی در شعب شرکت سهامی بیمه آسیا از نظر کارکنان آن با میانگین کل 86/2 نسبتاً مطلوب بوده است. 3. بین سرمایه اجتماعی و سرمایه انسانی در شعب شرکت سهامی بیمه آسیا از نظر کارکنان آن با ضریب همبستگی 85/0 رابطه مستقیم و مثبتی وجود دارد. واژگان کلیدی: سرمایه اجتماعی، بعد ساختاری، بعد رابطه ای، بعد شناختی، سرمایه انسانی، دانش، مهارت، تخصص، شعب شرکت سهامی بیمه آسیا
- Abstract
- Abstract This Study investigates the situation regarding social capital and human capital and relationship between the social capital and human capital in the branches of Asia insurance from the view of its employees with the purpose of the examination of the relationship between social capital and human capital in the branches of Asia insurance from the view of its employees. The method is descriptive- survey research and its measurement tool is Moghimi and ramezan,s questionnaires of social capital and naderi,s human capital questionnaires according of Likert scale and reliability of questionnaires was obtained respectively by means of Cronbach,s Alpha for social capital(95) and for human capital(94). The community of research was the total of employees of the branches of Asia insurance in Tehran which was 172 persons due to the limited number of community; the complete census has been used. In order to analyze data frequency percentage, mean and Spearman correlation coefficient have been used. The results of study show that: 1- The situation regarding social capital in the branches of Asia insurance from the view of its employees with a total average of 3/06 has a relatively favorable. 2- Situation of human capital employees in the branches of Asia insurance from the view of its employees with a total average of 2/86 has a relatively favorable. 3- There is direct and positive relationship between the social capital and human capital in the branches of Asia insurance from the view of its employees with the 85% correlation coefficient Keyword: social capital, structural dimension, relational dimension, Cognitive dimension, human capital, Knowledge, skill, expertise, the branches of Asia insurance