عنوان پایاننامه
شناسایی و اولویت بندی عوامل باز دارنده اثرگذار برپیاده سازی برنامه های استراتژی بازاریابی در شرکت ایران خودرو
- رشته تحصیلی
- مدیریتMBA - بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 61937
- تاریخ دفاع
- ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
- دانشجو
- ابوالفضل صادقیان
- استاد راهنما
- محمدعلی شاه حسینی
- چکیده
- یک شرکت یا سازمان، جهت تحقق اهداف کلان و اهداف بازاریابی خود نیاز به برنامهریزی بازاریابی دارد که یکی از ستاده های مهم این فرآیند، تدوین استراتژیهای بازاریابی است. نتایج پژوهشهای مختلف در زمینه مدیریت استراتژیک نشان میدهد، اغلب شرکتها در مرحله پیاده سازی راهبردهای تعریف شده در سطوح مختلف سازمانی با مشکل مواجه میشوند. مطالعات انجام شده ، مستندات موجود و گزارش بازخورد ارزیابی EFQM در شرکت ایران خودرو حاکی از آن بود که استراتژی های بازاریابی در این شرکت به خوبی پیاده نمیشوند. پژوهش حاضر از نوع توصیفی – اکتشافی بوده و هدف اصلی آن، شناسایی و الویت بندی عوامل بازدارنده اثرگذار بر پیاده سازی برنامه های استراتژی بازاریابی در شرکت ایران خودرو میباشد. لذا در ابتدا ضمن مروری بر ادبیات دانش استراتژی، برنامه ریزی استراتژی بازاریابی و همچنین اخذ نقطه نظرات خبرگان امر، پرسشنامهای در این زمینه طراحی شده و بر این مبنا، نظرات کارشناسان و مدیران حوزه های استراتژی و بازاریابی گردآوری گردید. سپس با استفاده از آزمون های آماری و فریدمن طبقه بندی و الویتبندی عوامل یازدارنده اثر گذار بر برنامه های استراتژی شرکت ایران خودرو صورت پذیرفت. در میان طبقه بندی های انجام شده، طبقه فرهنگی دارای بالاترین اهمیت شناسایی گردید. پس از آن، طبقه عوامل مدیریتی در رتبه دوم و طبقات عوامل بازدارنده عملیاتی، منابع، نیروی انسانی، ساختاری و ارتباطی، ادراکی و استراتژیکی به ترتیب در الویتهای بعدی مشخص شد.
- Abstract
- ندارد