عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر قیمت منصفانه، رضایت و وفاداری مشتری برپذیرش قیمت مطالعه موردی: خدمات تلفن همراه شرکت ام . تی . ان . ایرانسل



    دانشجو در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر قیمت منصفانه، رضایت و وفاداری مشتری برپذیرش قیمت مطالعه موردی: خدمات تلفن همراه شرکت ام . تی . ان . ایرانسل" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریتMBA - بازاریابی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 54237
    تاریخ دفاع
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱

    قیمت منصفانه یکی از مباحث مهم در زمینه ی قیمت گذاری می باشد. همچنین رضایت قیمتی از جنبه های بسیار مهم قیمت گذاری و رضایت مشتری می باشد. در این پژوهش در ابتدا ابعاد قیمت منصفانه و رضایت قیمتی و همچنین رضایت مشتری و وفاداری مشتری با بررسی ادبیات نظری و تجربی موضوع شناسائی شدند و همچنین بر اساس نظریه های موجود یک مدل مفهومی در قالب 7 فرضیه تدوین شد. در این مدل، قیمت منصفانه بر رضایت قیمتی، رضایت مشتری و وفاداری مشتری ؛ رضایت قیمتی بر رضایت مشتری؛ رضایت مشتری بر وفاداری مشتری؛ و رضایت و وفادار مشتری بر پذیرش قیمت اثر مستقیم دارد. جامعه ی آماری پژوهش دانشجویان دانشگاه تهران می باشد که بر اساس جدول کریسجی-مورگان 379 نفر به طور تصادفی برای پاسخ دادن به پرسشنامه انتخاب شدند. سپس مدل معادلات ساختاری در نرم افزار لیزرل تخمین زده شد. بر اساس تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده، قیمت منصفانه اثر مثبتی بر رضایت قیمتی، رضایت مشتری و وفاداری مشتری دارد. همچنین رضایت قیمتی اثر مثبتی بر رضایت مشتری و رضایت مشتری اثر مثبتی بر وفاداری مشتری دارد ولی رابطه های بین رضایت و وفاداری مشتری با پذیرش رد شدند. نتایج پژوهش بیانگر این است که قیمت منصفانه سنگ بنای رضایت قیمتی، رضایت مشتری و وفاداری مشتری می باشد، بنابراین ارزیابی ادراک مشترکین شرکت ام.تی.ان. ایرانسل از بعد قیمت منصفانه بسیار توصیه می گردد. در ادامه پیشنهادهای اجرائی و مسیر مطالعات بعدی تبیین شدند.
    Abstract
    Pricefairness and price satisfaction is one the most important fields in pricing and also in customer satisfaction. In this research, first the dimensions of price fairness, price satisfaction, customer satisfaction, and customer loyalty is extracted from marketing literature, then 5 hypotheses is developed. In proposed model, price fairness has direct impact on price satisfaction, customer satisfaction and customer loyalty; also price satisfaction has direct impact on customer satisfaction and customer satisfaction has direct impact on customer loyalty. Statistical Society of this research is University of Tehran’s Student and the number of samples is 379. Students are selected accidently for answering the questionnaire. Structural Equation Modeling is applied in this research. The results show that all of the hypotheses are strongly supported. It means that price fairness is one of the building blocks of the price satisfaction, customer satisfaction and customer loyalty. It’s recommended to assess the customer perception of the price fairness. Also some directions for future researches are indicated.