عنوان پایان‌نامه

بررسی اثر بخشی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان در شرکت توسعه ۲مپنا از دیدگاه کارکنان و مدیران



    دانشجو در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی اثر بخشی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان در شرکت توسعه ۲مپنا از دیدگاه کارکنان و مدیران" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 64114
    تاریخ دفاع
    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    دانشجو
    زهره محمودی
    استاد راهنما
    محمدعلی شاه حسینی

    چکیده پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی فرایند ارزیابی عملکرد در شرکت توسعه 2 مپنا از دیدگاه مدیران و کارکنان صورت گرفته است. تحقیق حاضر بر آن است تا از یک سو مفهوم «عدالت سازمانی ادراک شده» را به عنوان عامل ایجاد کننده «اثربخشی ارزیابی عملکرد» و «نتایج مطلوب سازمانی» بسنجد و شاخص‌ها و ابعاد آنرا تعیین و استخراج نماید، از سوی دیگر تأثیر «عدالت درک شده سازمانی» و «عناصر محیطی و رفتاری» بر «اثربخشی ارزیابی عملکرد» و همچنین تأثیر مستقیم ابعاد «عدالت سازمانی» بر «اثربخشی ارزیابی عملکرد» را در شرکت توسعه 2 مپنا مورد بررسی قرار دهد. پرسشنامه این پژوهش از ادبیات پژوهش برگرفته شده اما برای اثبات روایی آن علاوه بر نظر خبرگان، از تحلیل عاملی اکتشافی نیز استفاده گردیده است. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بوده و به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش مدل معادلات ساختاری استفاده گردید. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان شرکت توسعه 2 مپنا بوده که از میان آن‌ها با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی 210 نفر انتخاب و در نهایت 181 پرسشنامه مورد استفاده قرار گرفت. یافته های پژوهش بیانگر این است که: 1. بین اثربخشی ارزیابی عملکرد و عدالت سازمانی درک شده در شرکت توسعه 2 مپنا رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. 2. بین اثربخشی ارزیابی عملکرد و ادراک از فرایند ارزیابی در شرکت توسعه 2 مپنا رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. 3. بین اثربخشی ارزیابی عملکرد و ادراک از تعاملات بین فردی در شرکت توسعه 2 مپنا رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. 4. بین اثربخشی ارزیابی عملکرد و ادراک از بازخوردهای دریافت شده در شرکت توسعه 2 مپنا رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
    Abstract
    In this research it is to be measured that what parameters affect on the effectiveness of performance appraisal system. It aims examine the process not to see the results, so we tried some models of perceived organizational justice and environmental and behavioral elements to see the effect. By considering the results expected from performance appraisal and also three types of justice in organizations and studying one model and some investigations about the importance of organization culture, human perceptions and feedbacks of performance appraisal, a primary model obtained, that was validated by the discretion of experts and get used as a questionnaire. The results of analyzing 181 correctly filled questionnaire showed that: 1. There is a positive and meaningful correlation between performance appraisal effectiveness and perceived organizational justice. 2. There is a positive and meaningful correlation between performance appraisal effectiveness and perception of appraisal process. 3. There is a positive and meaningful correlation between performance appraisal effectiveness and perception of individual interactions. 4. There is a positive and meaningful correlation between performance appraisal effectiveness and perception of feedbacks received.