عنوان پایاننامه
بررسی رابطه میان اعتماد سازمانی و نوآوری در شرکت بیمه رازی
- رشته تحصیلی
- مدیریت آموزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 56945
- تاریخ دفاع
- ۱۵ مهر ۱۳۹۱
- دانشجو
- فاطمه موحدی
- استاد راهنما
- سیدمحمد میرکمالی
- چکیده
- تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه اعتماد سازمانی با نوآوری سازمانی شرکت بیمه رازی به روش توصیفی- تحلیلی صورت گرفته است. جامعه آماری تحقیق 250 نفر از کارکنان شرکت بیمه رازی بود که تعداد 94 نفر از آن ها به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده های مربوط به اعتماد سازمانی از پرسشنامه الونن و همکاران(2008) و برای جمع آوری داده های مربوط به نوآوری سازمانی از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است که پایایی آن ها از طریق ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 97/0 و 92/0 بدست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی، مانند فراوانی، درصد، میانگین و همچنین آمار استنباطی، مانند آزمون های همبستگی اسپیرمن استفاده گردید. نتیجه سوال اصلی پژوهش حاکی از آن است بین دو متغیر بین اعتماد سازمانی و نوآوری در شرکت بیمه رازی رابطه مستقیم و مثبتی (755/0 =r) وجود دارد که این رابطه در سطح آلفای 01/0 معنی دار است. نتیجه سوال دوم پژوهش حاکی از آن است که بین اعتماد جانبی و نوآوری رابطه مثبت و معنیداری(619/0 r=) وجود دارد. ضریب همبستگی بین این دو متغیر در سطح 01/0 معنیدار است. نتیجه سوال سوم پژوهش حاکی از آن است که بین مؤلفه اعتماد عمودی و نوآوری رابطه مستقیم و مثبتی (733/0 r =) وجود دارد که این رابطه در سطح آلفای 01/0 معنی دار است. نتیجه سوال چهارم پژوهش حاکی از آن است که بین مؤلفه اعتماد نهادی و نوآوری رابطه مستقیم و مثبتی (740/0= r) وجود دارد که این رابطه در سطح آلفای 01/0 معنی دار است. واژگان کلیدی: اعتماد جانبی- اعتماد عمودی- اعتماد نهادی- نوآوری سازمانی- بیمه رازی
- Abstract
- The present study aims to examine the relationship between organizational trust and organizational innovation in the Razi insurance by descriptive– analytical method. Population of study includes 250 employees of the Razi insurance from whom 92 were selected by simple random sampling. In order to collect data Ellonen and et at al.’s questionnaire was used for organizational trust and researcher-developed questionnaire was used for organizational innovation. The questionnaires’ reliability was obtained by Cranach’s alpha coefficient as respectively 0/97 and 0/89. Methods of descriptive statistics, such as frequency, percentage, mean and methods of inferential statistics, such as the Spearman correlation coefficient were used for data analysis. Result of main research question indicates that there is direct and positive relationship between organizational trust and innovation and its value is 0/755 that this relationship is significant in 0/01 alpha level. Result of second research question indicates that there is significant and positive relationship between lateral trust and organizational innovation. This relationship is significant in 0/01 level with correlation coefficient (r=0/619). Result of third research question indicates that there is direct and positive relationship between vertical trust and organizational innovation(r=0/733) that this relationship is significant in 0/01 alpha level. Result of fourth research question indicates that there is direct and positive relationship between component of institutional trust and organizational innovation (r=0/740) that this relationship is significant in 0/01 alpha level. Keywords: Organizational trust, Organizational innovation, The Razi insurance