عنوان پایان‌نامه

نیاز سنجی آموزشی کارکنان شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی و ارائه دوره آموزشی پیشنهادی



    دانشجو در تاریخ ۱۱ مهر ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "نیاز سنجی آموزشی کارکنان شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی و ارائه دوره آموزشی پیشنهادی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت آموزشی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 56173
    تاریخ دفاع
    ۱۱ مهر ۱۳۹۱
    استاد راهنما
    سیدمحمد میرکمالی

    چکیده: هدف ازتحقیق حاضرنیازسنجی آموزشی کارکنان شرکت شهرکهای صنعتی خراسان¬رضوی¬ بود.جامعه آماری این تحقیق-شامل72نفرازکارکنان شرکت شهرکهای صنعتی بود که تمام آنها در تحقیق شرکت داده شدند.تحقیق ازنوع¬توصیفی- پیمایشی بوده و برای¬گردآوری داده¬ها به منظورشناسایی مهارتهای مورد نیازرستههای شغلی¬اداری-¬مالی وفنی- مهندسی¬درسطح مهارتهای-سه¬گانه(انسانی،ادراکی ¬وفنی¬) ازنظرکارکنان،از پرسشنامه محقق ساخته ¬استفاده شد.روایی¬صوری پرسشنامه توسط چندتن ازاساتید تایید وسپس پایایی آن باآلفای 83/0 تعیین گردید.برای تجزیه¬ وتحلیل داده¬هاازآمارتوصیفی(فراوانی، درصد)وآماراستنباطی(خی¬دو،آزمون¬فریدمن)جهت بررسی¬ ورتبه بندی مهارتهای موردنیاز درهر دورسته شغلی استفاده گردید. نتایج نشان داد که: - مهمترین نیازها دررسته شغلی فنی- مهندسی ازنظرکارکنان به ترتیب مهارت فنی با رتبه (34/2).ادراکی (86/1)وانسانی-(80/1)بود.بالاترین¬مهارت¬ فنی ¬موردنیازکارکنان: برگزاری مناقصات/مزایده¬هاوتهیه و تنظیم¬آگهی واسنادآنها بارتبه مولفه(46/7). بالاترین¬مهارت¬ادراکی ¬موردنیازکارکنان:نوآوری وخلاقیت(73/3)وبالاترین مهارت ¬انسانی مورد نیازکارکنان:دستیابی به راههای برقراری ارتباط موثربادیگران (39/4) بود. -مهمترین¬نیازهای¬آموزشی¬دررسته شغلی اداری - مالی ازنظرکارکنان به¬ترتیب: مهارت فنی¬با رتبه (35/2). انسانی(83/1)،وادراکی(82/1)بود.بالاترین¬مهارت¬فنی-موردنیازکارکنان،نظارت واجرای ¬پروژه¬ها،فناوری اطلاعاتIT با رتبه¬مولفه(05/8)،بالاترین¬مهارت¬انسانی¬مورد نیازکارکنان،توانایی¬تقویت¬روحیه ¬مشارکت¬وکارگروهی (23/4) و بالاترین¬مهارت ادراکی موردنیازکارکنان انطباق پذیری باموقعیتهای جدید(80/3)بود. کلید واژه ها: نیازسنجی آموزشی،کارکنان،شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی،دوره آموزشی
    Abstract
    Abstract: The aim of present study is training needs assessment staff khorasan industrial estates.the study population statistical consisted 72individualsofemployees of industrial estates ,thattheywereparticipatinginresearch. The methodology is a Descriptive – survey research and data collection of been made questionnaire to determine the training needs of job categories administrative - financial and technical- engineering at three levels of human skills,conceptual and technical, and used of the prioritization each of these requirements. The questionnaire’s validity was confirmed by severalprofessors and the instrument’s reliability was obtained as 0/83.Forthedata analysis,descriptive statistics(frequencies, percentages) and inferential statistics(chi-square test, Friedmantest) to evaluateand rank theskills requiredbothoccupationalcategorieswere used.Resultsshowed that: -The most important training needsatJob categoryTechnical – Engineeringof view Staff,respectively technicalskillswith mean rank (2/35),perceptual skills with mean rank(1/83),and human skills with mean rank (1/82).Highesttechnicalskillsrequiredof employees:tenders/auctionsandprepareadvertisementsanddocuments intheirorganization(7/46).Highestcognitiveskillsrequiredof employees:InnovationandCreativity(3/73)and thehighestof humanskillsneeded foremployeesto achieveways tocommunicate effectivelywith others (4/39), respectively. - The most important training needsAtJob categoryadministrative - financialof view Staff, respectively technicalskills with mean rank (2/34), human skills with mean rank(1/86),and perceptual skills with mean rank (1/80).Highesttechnical skillsrequiredof personnel,overseeingand implementingprojects, Information Technology IT(8/05),the highestskills-humanneeds of employees, the ability to boost the morale ofpartnershipworkgroup(4/23)andhighestperceptual skillsneeded foremployeesto adaptnew situations(3/70). Keywords: training needs assessment,staff,Khorasan Industrial Estates.training period.