عنوان پایاننامه
بررسی رابطه بین ارزیابی عملکرد و مدیریت دانش مدیران دبیرستان های شهر زاهدان از دیدگاه مدیران و دبیران
- رشته تحصیلی
- مدیریت آموزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 53837
- تاریخ دفاع
- ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
- دانشجو
- مهدی مومنی
- استاد راهنما
- خدایار ابیلی
- چکیده
- چکیده هدف کلی این پژوهش بررسی رابطه بین عملکرد و مدیریت دانش مدیران دبیرستانهای شهر زاهدان از دیدگاه مدیران و دبیران بر اساس مدل امگا(2006 )می باشد. تحقیق حاضر با هدف کاربردی صورت گرفته است. حجم نمونه تحقیق شامل کلیه مدیران مقطع متوسطه شهر زاهدان 119 نفردر سال تحصیل91 -1390می باشد که به روش سرشماری انتخاب گردیده ا ند ، همچنین به ازای هر مدیر، 3 دبیر ثابت به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند که تعداد آنها 357 نفر می باشد. داده ها و اطلاعات مورد نیاز براساس شیوه پرسشنامه فراهم گردیده است، پرسشنامه عملکرد با آلفای کرونباخ86 /0 و پرسشنامه مدیریت دانش فیلیسیوس ترجمه حسین قلی پور (1387) با آلفای کرونباخ 94/0 تهیه و اطلاعات حاصله با استفاده از روش های آماری توصیفی (شامل تعیین فراوانی، تنظیم جداول ، درصد، میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (پیرسون) مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته است. نتایج تحقیق نشان داد: 1-بین عملکرد مدیران و تلاش آنان برای کسب دانش از دیدگاه مدیران و دبیران رابطه معنی داری وجود دارد. 2- بین عملکرد مدیران و ثبت و ضبط دانش در مدرسه از دیدگاه مدیران ودبیران رابطه معنی داری وجود دارد. 3- بین عملکرد مدیران و انتقال دانش آنان به سایرین از دیدگاه مدیران رابطه معنی داری وجود نداردولی از دیدگاه دبیران رابطه معنی داری وجود دارد 4- بین عملکرد مدیران و تلاش آنان برای خلق دانش از دیدگاه مدیران ودبیران رابطه معنی داری وجود دارد. 5- بین عملکرد مدیران و کاربرد دانش آنان از دیدگاه مدیران ودبیران رابطه معنی داری وجود دارد. در مجموع بین عملکرد و مدیریت دانش مدیران از دیدگاه مدیران ودبیران رابطه معنی داری وجود دارد. کلید واژه ها: عملکرد، مدیریت دانش،کسب دانش،ثبت وضبط دانش،انتقال دانش،خلق دانش،کاربرد دانش.
- Abstract
- bstract The general aim of this research is investigation relationship between faction and knowledge management from managers and teachers point of view base on omega model among zahedans highschool managers. Sample grop consist of all highschool managers (119 persons)in 1390-91. This group selected censusly and also for each teacher selected randomly three steady teacher . Reaquir information was provided by questionnaire with koron bath alphabet(Hossin qolipoor transportation1387)in order provide86and94persent .obtain information is analysised by using descriptive ststistical methods(consist of determine frequency,tableadjustment.percent, avarag, standard deviation)and statistics inference(pierson).the result of research: 1-there is positive relationship between (administration) managers fanction and their effort for acquiring knowledge from teachers and managers point of view. 2- there is positive relationship between managers fanction and record knowledge in school from managers and teachers point of view. 3-There is no relatisonship between managers and convay their knowledge to other . from manager point of view but there is positive releationship from teachers view. 4- there is positive relationship between managers fanction and their effort for creating knowledge from managers and teachers point of view. 5- there is positive relationship between managers fanction and use of their knowledge from managers and teachers view. On the whole there is a positive relationship between fanction and knowledgemanag ment , from managers and teachers view. Key word: fanction, knowledgemanag ment,obtain knowledge, record knowledge, convay knowledge,creat knowledge,use knowledge.