عنوان پایان‌نامه

رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده ، خودکارآمدی تحصیلی و انتظار پیامد بر راهبردهای یادگیری خود تنظیم



    دانشجو در تاریخ ۱۴ تیر ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده ، خودکارآمدی تحصیلی و انتظار پیامد بر راهبردهای یادگیری خود تنظیم" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    روانشناسی تربیتی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 63712
    تاریخ دفاع
    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    دانشجو
    عاطفه عظیمی
    استاد راهنما
    الهه حجازی موغاری

    چکیده هدف پژوهش حاضر پیش‏بینی راهبردهای یادگیری خودتنظیم دانشجویان از طریق حمایت اجتماعی ادارک شده، خودکارآمدی تحصیلی و انتظار پیامد است. به این منظور 303 دانشجو(207 زن و 96مرد) سال سوم و چهارم پردیس علوم رفتاری دانشگاه تهران با استفاده از روش نمونه‏گیری طبقه‏ای نسبی تصادفی انتخاب شدند. شرکت‏کنندگان به مقیاس حمایت اجتماعی ادراک شده (MSPSS) زیمنت و همکاران (1988) پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی (CASE)اومن و فرامن (1988) مقیاس انتظار پیامد(SOES) لندری (2003) و پرسشنامه راهبردهای انگیزشی یادگیری (MSLQ)پینتریچ و دیگروت (1990)پاسخ دادند. طرح پژوهش حاضر همبستگی است. داده‏های پژوهش با استفاده از رگرسیون گام به گام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند .جهت مقایسه دختران و پسران در متغیرهای پژوهش از تحلیل واریانس چند متغیری(MANOVA) استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که حمایت اجتماعی ادراک شده، خودکارآمدی تحصیلی و انتظار پیامد توان پیش‏بینی راهبردهای یادگیری خود تنظیم را دارند. همچنین بر اساس یافته‏ها دختران حمایت اجتماعی ادراک شده و انتظار پیامد بیشتری را نسبت به پسران گزارش کردند و پسران نیز خودکارآمدی تحصیلی بیشتری نسبت به دختران اظهار کردند. واژگان کلیدی: حمایت اجتماعی ادراک شده، خودکارآمدی تحصیلی، انتظار پیامد و راهبردهای یادگیری خودتنظیم.
    Abstract
    Abstract The present study was provided with the aim of predicting self regulated learning strategies by perceived social support, academic self efficacy and outcome expectation. For this purpose the sample of 303 student (207 girls and 96 men) were selected from faculties of tehran behavioural university. Data collected from juniors and Fourth year students by the use of random stratified sampling method. Multidimensional Scale of Peceived Social Support (MPSS) Questionnaire Zimet and etal (1988), College Academic Self-Efficacy questionnire (CASE) Owen and froman(1988) and Student Outcome Expectations Scale (SOES) Landry(2003) had been applied for this study. Results of using stepwise regression indicated that Perceived social support, Academic self efficacy, Outcome expectation can predict self regulated learning strategies. For comparing males and females in research variables Multivariate analysis of variance (MANOVA) had been used. The findings showed that girls reported more perceived social support and outcome expectation than boys and boys were reported more academic self-efficacy than girls. Key words: Perceived social support, Academic self efficacy, Outcome Expectation and Strategies of Self Regulated Learning.