عنوان پایاننامه
بررسی تاثیر سایتهای نظرات مردمی بر اعتماد و تمایل خرید مشتریان به برندناآشنا
- رشته تحصیلی
- مدیریتMBA - بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76693;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76693
- تاریخ دفاع
- ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
- دانشجو
- کسری بازرگانی
- استاد راهنما
- امیر خانلری
- چکیده
- اینترنت اولین بار در تاریخ فرصت ایجاد تقارن اطلاعاتی بین خریدار و فروشنده را بوجود آورده است همچنین با اینترنت با قیمت بسیار کمی می توانیم به جستجوی اطلاعات پرداخته و با کمک آن امکان فیلتر کردن انبوه اطلاعات موجود بدست آمده است. یکی از این ابزارهای رو به توسعه در فضای مجازی استفاده از نظرات مشتری است که در این تحقیق سعی بر این شده است تا به بررسی تاثیر این نظرات بر اعتماد و تمایل خرید مشتری بپردازیم. با وجود نتایج گاها متناقض از بررسی تحقیقات پیشین می توان می توان نتیجه گرفت که این سایتها تاثیر مثبتی بر اعتماد و همچنین تمایل به خرید دارند. بطور کلی ما شاهدی روندی هستیم که نظرات طرف سوم که نوع عام نظرات مشتری محسوب میشود از اهمیت روزافزونی برخوردار است. به نظر می رسد مشتریان روزبه روز بهتر بین سایت های نظرات مشتری و فروش تفکیک قائل می شوند و سایت های نظرات نظرات طرف سوم را منبع معتبرتری می دانند. نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این سایت ها برای کالاهای با درگیری کمتر و همچنین محصولات گوشه بازار و بویژه برای خدمات و البته برای برندهای ناآشنا موثرترند و بیشتر بر اعتماد مشتری نسبت به محصول و همچنین تمایل به خرید تاثیرگذارند. در این تحقیق نیز در پی بررسی مقایسه تاثیر نظرات مشتریان و استقلال منبع انتشار دهنده نظرات مشتریان سابق بر اعتماد و تمایل خرید برای برندهای آشنا و ناآشنا هستیم. در این تحقیق پیمایشی با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی بین اعضای یک سایت نظرسنجی و با بکارگیری پرسشنامه اینترنتی مشخص شد پلتفرم های نظرات مشتری اثرات ویژه ای بر اعتماد و تمایل به خرید برای برندهای ناآشنا دارند و بکارگیری این پلتفرم ها برای این نوع برندها موثرتر است.
- Abstract
- For the first time in history, internet makes it possible to have a information symetry. Also with very low price we can search for information and filter mass data. On of the progressive tools in virtual space is previous customers’ reviews sites. In this research we try to investigate the effect of these site on trust and willingness to buy of new customers. Despite of some contradictory result we can exploit of previous research that these reviews have positive effect on trust and purchase behavior. Totally we are witnessing a trend that third parties opinions which are general type of customer reviews getting more important each days. It seams that every day customers identify better the difference between sale site and customer reviews site and recognize later more credible. Another subject which should be considered is that it’s probable customer reviews sites has more effect for lower involvement product, niche product و services and especially unfamiliar brands and influences trust and willingness to buy of customer more. So in this study we try to compare effect of these sites on familiar and unfamiliar brands and investigate the the rule of independency of source of spreading of customer opinions. Keywords: Unfamiliar brands, willingness to buy, trust, consensus rating, customer reviews sites