عنوان پایاننامه
شناسایی عوامل موثر بر موفقیت شرکتهای نوپا در ایران مورد مطالعه : شرکتهای تولید کننده نرم افزارهای تلفن همراه شهر تهران
- رشته تحصیلی
- مدیریتMBA - مدیریت توسعه سازمان ومنابع انسانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76001
- تاریخ دفاع
- ۰۳ مهر ۱۳۹۵
- دانشجو
- ساسان یوسفی
- استاد راهنما
- منوچهر انصاری
- چکیده
- با توجه به رشد روزافزون استفاده از تلفنهای همراه هوشمند، هر روز کارآفرینان بیشتری وارد طراحی سامانه های مربوط به آنها میشوند. از آنجایی که در طراحیاین سامانه ها نیاز به سرمایه گذاری کلان وجود ندارد و نوآوری محصول نقش به سزایی در موفقیت سامانه دارد، امروزه کسب و کارهای نوپای زیادی در دنیا وارد این حوزه شده و به موفقیتهای چشمگیری دست پیدا کرده اند. اما حتی اگر یک کسب و کار نوپا، توان ورود به عرصه رقابت را داشته باشد، باقی ماندن در رقابت در سالهای ابتدایی بسیار دشوارتر خواهد بود، این موضوع نرخ بالای شکست در میان کسب و کارهای نوپا را توجیه میکند. متاسفانه شکست کسب و کار نوپا باعث هدررفت سرمایه های فکری و مالی فرد، سرمایه گذاران جمعی و خاص شده و باعث دلسردی کارآفرینان میشود. در این تحقیق با استفاده از مصاحبه باز با تعدادی از بنیانگذاران شرکتهای موفق در این حوزه و سپس تحلیل تم سعی در جمعآوری عوامل موفقیت این شرکتها در بازار ایران داریم. در این تحقیق عوامل موثر بر موفقیت سامانه ها در سه فاز ایده پردازی ، ساخت و رشد مورد بررسی قرار گرفت و درنهایت عوامل دیگری به عنوان دسته ی اکوسیستم نوآوری و فن آوری نیز به آنها اضافه شد. همانطور که محقق پیشبینی میکرد، عواملی شناسایی شد که خاص بازار ایران بوده و در مطالعات مشاهده نشد. این عوامل شامل ترجیح بر کپی برداری ایده در ایران جهت موفقیت، نبود تجربه ی رشد در شرکتهای ایرانی، ضعف کار تیمی در ایران، ضعف علم مدیریتی رشد در ایران، عدم شفافیت قوانین در ایران، مشکلاتی مانند سربازی، مباحث مرتبط با تحریمها و نقش بسیار زیاد و پررنگ بازارهای دیجیتال میباشد.
- Abstract
- Due to the increasing use of smart mobile phones and its applications, every day more entrepreneurs enter this field. As, the design of these systems lay on pure innovation and need little investment, nowadays many new businesses created in this field, around the world and some of them achieved captivating success. Though, starting a new business in this field seems easy, surviving in the competition race in the early years, is much harder. This could be justifies, high failure rate of startups. Unfortunately, the failure of startups waste entrepreneur's efforts and money as well as crowd and venture capitals. In this research we interview with some success entrepreneur in mobile application and then analysis their answer with them method. As a result, we reveal some feature of Iranian start up market. If you want to be successful in Iran it’s better to copy success world application, lake of scale up company in Iran, bad team work in Iranian, lake of knowledge of marketing in business mans, lack of clearance in governmental rules, military services problem and important effect of app stores in Iran.