عنوان پایان‌نامه

شناسایی و اولویت بندی نیازهای رفاهی کارکنان در صنعت برق مورد مطالعه شرکت توانیر



    دانشجو در تاریخ ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی و اولویت بندی نیازهای رفاهی کارکنان در صنعت برق مورد مطالعه شرکت توانیر" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77778;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77778
    تاریخ دفاع
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵

    مطالعه رفتاری کارکنان و بررسی عوامل مؤثر بر انگیزش آنها یکی از اساسی ترین مبانی تئوریک سیستمهای جبران خدمات است. یکی از عناصر اصلی در نظام‌های جبران خدمات جامع، سیستم‌های خدمات رفاهی است. با توجه به ماهیت انگیزشی خدمات رفاهی، در صورتی که این خدمات متناسب با نیاز کارکنان ارائه گردد، ضمن افزایش رضایتمندی آنها، شرایط و جذابیت‌های لازم برای جذب و حفظ نیروهای متخصص در سازمان را فراهم می‌سازد. هدف اصلی این پژوهش شناسایی و اولویت‌بندی نیازهای رفاهی بر اساس شدت نیاز کارکنان در صنعت برق بوده است. این مطالعه به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ گردآوری داده‌ها، توصیفی است. این پژوهش در دو مرحله صورت پذیرفت. مرحله‌ی اول، پس از انجام مطالعات کتاب‌خانه‌ای و جمع‌آوری نزدیک به 50 شاخص از مدل‌های جبران خدمات، 23 نفر از خبرگان صنعت برق (اعضای کمیته‌ی رفاه صنعت برق) به روش قضاوتی، انتخاب و مورد نظرسنجی قرار گرفتند. در این مرحله با اجرای مراحل روش دلفی در سه دور، نهایتاً مدل مفهومی نیازهای رفاهی صنعت برق در قالب 30 شاخص، 12 بعد فرعی و 4 بعد صلی طبقه‌بندی و جمع بندی شد و با استفاده از روش تحلیل عاملی تأییدی، روایی مدل مورد بررسی قرار گرفت. در مرحله‌ی دوم با استفاده از توزیع پرسشنامه میان 342 نفر از کارکنان شرکت توزیع برق منطقه‌ای تهران و با استعانت از روش‌های آماری و نرم‌افزار Spss ، ضمن بررسی وضع موجود در خصوص رسیدگی سازمان به این نیازها، شاخص‌ها و ابعاد مدل تدوین شده بر اساس شدت نیاز کاکنان، اولویت‌بندی شده و در نهایت پیشنهادات متناسب با آنها، بیان گردید.
    Abstract
    ne of the most basic theoretical foundations in compensation systems is the study of examined factors influencing employee behavior and their motivation. One of the main elements of a comprehensive compensation systems is systems of welfare services. Due to the nature of motivational welfare services, if the services are tailored to the needs of employees while increasing their satisfaction, provides necessary conditions and attractions to attract and retain skilled labors in organization. the main objective of this study is to identify and prioritize the welfare needs of employees based on the severity of their need in the electricity industry. Purpose of this study is functional and in terms of gathering data, it is descriptive. This study was conducted in two stages: The first phase, after nearly 50 Index of library studies and compensation models, 23 of the Electricity industry experts (members of the Welfare Committee) were selected for the survey by judgment. At this stage of the implementation process in the three-round Delphi method, eventually conceptual model of the welfare needs of the electricity industry was classified in the form of 30 indicators, 12 secondary and 4 main dimensions. With use of confirmatory factor analysis, validity of the model was evaluated. In the second stage with distributing questionnaire among 342 employees of Tehran Regional Electricity Distribution Company and with the help of statistical methods and software Spss, While discussing the situation with regard to addressing the needs of the organization, dimensions and indicators of model were developed and prioritized, finally Suggestions tailored to them were delivered. Key words: Compensation, Welfare needs, Electricity industry, confirmatory factor analysis(CFA), Delphi method