بررسی تاثیرتبلیغات دهان به دهان الکترونیکی شبکه های اجتماعی برقصدخریدودرک محصول(مطالعه موردی:دانشجویان دانشگاه تهران)
- رشته تحصیلی
- مدیریت جهانگردی - بازاریابی جهانگردی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75804
- تاریخ دفاع
- ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
- دانشجو
- محمدرضا وحیدی نژاد
- استاد راهنما
- سیدابوالقاسم میرا
- چکیده
- محققان، شرکت ها و مدیران برای مدت طولانی تبلیغات دهان به دهان را به عنوان یک فعالیت بازاریابی اساسی قبول داشتند، چون که در شکل دهی دیدگاه ها و رفتارهای مشتریان بسیار موثر است. امروزه اینترنت به بخش اصلی زندگی روزمره بسیاری از مردم تبدیل شده است و سایت های شبکه های اجتماعی میلیون ها نفر را از سراسر جهان جذب می کنند. بدین جهت، تبلیغات دهان به دهان به دنیای دیجیتالی منتقل شده و اصطلاح تازه ای یعنی گسترش یافته است. بخاطر رشد اینترنت و سایت های شبکه های اجتماعی، دهان به دهان الکترونیکی ابزار دستیابی به مردم بیشتر را دارد و بنابراین با نفوذ بیشتر پنداشته می شود. در کشورمان، شکاف تحقیق پیش رو یعنی تاثیرات تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی سایت های شبکه های اجتماعی بر درک محصول و قصد خرید مصرف کنندگان شناخته خواهدشد. بر پایه این شکاف، شش فرضیه و یک مدل تحقیق مطرح خواهد شد. متغیرهای تحقیق شامل یک متغیر مستقل می باشد که عبارت است از:تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی سایت های شبکه های اجتماعی ، دو متغیر تعدیل گر که سن و جنس می باشند و متغیر وابسته نیز قصد خرید و درک محصول می باشد. مدل پژوهش هم به نحوی طراحی شده است که علاوه بر سنجش تاثیر این متغیرها بر متغیر وابسته، تاثیر متغیرهای مستقل و تعدیل گر را بر روی هم نیز می سنجد. روش تحقیق از نظر هدف با توجه به اینکه به دنبال شناسایی و کشف رابطه از طریق شاخص ها و مدل های موجود است کاربردی و از نظر گردآوری داده ها به دلیل استفاده از مطالعات میدانی پرسشنامه ای و استفاده از روش های تحلیل همبستگی توصیفی (غیر آزمایشی) از نوع همبستگی است. و جامعه آماری شامل دانشجویان 18 تا 24 سال دانشگاه تهران خواهد بود.از منابع کتابخانه ای و مقالات موجود در ژورنال های معتبر برای استخراج متغیرها استفاده شده است و برای سنجش تاثیر این متغیرها پرسشنامه ترکیبی شامل طیف لیکرت از کاملا مخالفم تا کاملا موافقم و سوالات بسته و دوبخشی بله یا خیر استفاده می شود. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز از نرم افزار SPSS استفاده شده است. واژههای کلیدی:تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی، سایت های شبکه های اجتماعی، رفتار مصرف کننده، درک محصول، قصد خرید
- Abstract
- چکیده انگلیسی ندارد