عنوان پایان‌نامه

طراحی بهینه و پیاده سازی سیستم برداشت انرژی الکتریکی از حرکت خودروها در سطح جاده



    دانشجو در تاریخ ۱۲ مهر ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "طراحی بهینه و پیاده سازی سیستم برداشت انرژی الکتریکی از حرکت خودروها در سطح جاده" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مهندسی مکاترونیک
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 79512;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 79512
    تاریخ دفاع
    ۱۲ مهر ۱۳۹۵

    هدف این پژوهش، طراحی بهینه و پیاده سازی یک سامانه برداشت انرژی از حرکت خودروها بر روی سطح جاده است. برای این کار، پس از بررسی مزایا و معایب ساز و کارهای موجود، ساز و کار شانه و چرخ انتخاب شده است. پس از طراحی اولیه و مدلسازی ریاضی سیستم و انجام آنالیز حساسیت، مساله طراحی سامانه برداشت انرژی در قالب یک مساله بهینه سازی چند هدفه ارائه گردیده است. برای بهینه سازی سامانه از الگوریتم ژنتیک چند هدفه استفاده شده است. نتایج بدست آمده نشان می دهند که توان تولید شده توسط سامانه بهینه سازی شده به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
    Abstract
    The purpose of this research is to design and implement an energy harvesting system from moving vehicles. After considering the advantages and disadvantages of existing mechanisms the rack and pinion mechanism was selected. Sensitivity analysis based on the dynamic model of the system helped us identify major design variables. The design of the energy harvesting system was presented in the form of a multi-objective optimization problem. To solve the problem, multi-objective genetic algorithm was used. The results showed that the efficiency of the system and its power output was significantly improved. Keywords: energy harvesting, rack and pinion, optimization, genetic algorithm