عنوان پایاننامه
بررسی رابطه مربیگری مدیران و یادگیری سازمانی در شرکت خودرو سازی سایپا
- رشته تحصیلی
- مدیریت آموزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77595;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1214;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77595;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1214
- تاریخ دفاع
- ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
- دانشجو
- سنبله یزدان پناه
- استاد راهنما
- سیدمحمد میرکمالی
- چکیده
- امروزه شرکت سایپا با چالش های جدی مانند تنوع بالای محصولات بازار، کیفیت، هزینه، افزایش رقابت در فروش و خدمات پس از فروش ، توجه به استانداردهای خودرو و زیست محیطی و بالا بودن توقع نسل جدید مشتریان روبرو شده است. مربیگری مدیران این توانایی را به آنان میدهد تا ضمن یافتن راهکارهای مناسب در انجام کلیه امور و وظایف ، با آگاهی و حساسیت بیشتری به مسائل محیط کاری و شرایط پیچیده و متغیر بیرونی پرداخته و با ایجاد زمینه و تسهیل شرایط یادگیری سازمانی، کارکنان را برای مواجهه با تغییرات لازم آماده سازند.تحقیق حاضر به بررسی رابطه مربیگری مدیران و یادگیری سازمانی در شرکت خودرو سازی سایپا میپردازد.جامعه آماری این تحقیق، کلیه کارکنان شرکت خودرو سازی سایپا در سطوح کاردان،کارشناس،مسئول، رئیس و مدیر است که مجموعا3527 نفر و تعداد نمونه 364 نفر می باشد. در این تحقیق از دو پرسشنامه برای اندازه گیری متغیرهای مربیگری مدیران و یادگیری سازمانی استفاده شده است که پایایی آن با استفاده از آزمون ضریب آلفای کرونباخ سنجیده شده است. جهت سنجش نرمال بودن توزیع نمونهها ، آزمون K-S(کولموگروف – اسمرینوف) مورد استفاده قرار گرفته است و متغیرهای تحقیق توسط شاخص های مرکزی و پراکندگی و آزمون تی بررسی شده و در سوالات تحقیق و تحلیل های جانبی از آزمون رگرسیون خطی و گام به گام، آزمون تی مستقل و آنووا استفاده شده است.نتایج حاکی از آن بود که در کل رابطه مثبت و معناداری بین مربیگری مدیران و یادگیری سازمانی در شرکت خودرو سازی سایپا وجود دارد و مقدار ضریب همبستگی 0.602 نشان از میزان نقش مربیگری مدیران در پیشگویی کنندگی یادگیری سازمانی دارد.
- Abstract
- Today, Saipa Company has been faced with serious challenges, such as the high variety of market products, quality, cost, increased competition in the sale and after-sales service, considering to Car and environmental standards, and high expectations of the customers’ new generation. Managers’ coaching gives them the ability to find practical solutions to perform all the activities and tasks with greater awareness and sensitivity in workplace issues and complex conditions and the external variable and by allowing and facilitating organizational learning, prepare the workers to deal with necessary changes. The present study investigates the relationship between organizational learning and managers’ coaching in the Saipa car manufacturing Company. The population of this research is all employees of the Saipa automobile manufacturing Company in technician, experts, officials, President and CEO levels that are 3527 people and the sample of 364 people. In this study, two questionnaires have been used to measure executive coaching and organizational learning variables that its reliability has been measured by using the Cronbach's alpha coefficient test. To assess the normal distribution of samples, the K-S test (Kolmogorov - Smirnov) has been used and the research variables have been reviewed by central criteria and scattering and t-test. In the research questions and lateral analysis, linear and stepwise regression test, independent t-test and ANOVA were used. The results showed that, in general, there is a positive and significant relation between organizational learning and coaching managers in the Saipa car manufacturing Company and a correlation coefficient of 0.602 indicates the coaching role of managers in predictive organizational learning .