عنوان پایان‌نامه

امکان سنجی برنامه درسی تلفیقی در دروس علوم تجربی ،علوم اجتماعی و تربیت بدنی در دوره ابتدایی از نگاه معلمان و متخصصان برنامه درسی




    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78738;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78738;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: ع-2558;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: ع-2558
    تاریخ دفاع
    ۱۲ مهر ۱۳۹۵
    دانشجو
    حسن عباسی

    چکیده هدف از نگارش این پایان نامه بررسی و مقایسه ارا و عقاید دو گروه متخصصان و معلمان در راستای برنامه تلفیقی در دوره ابتدایی در سه درس علوم، اجتماعی و تربیت بدنی است که در سال تحصیلی 5-1394 در شهرستان همدان صورت گرفته است. سوال اصلی پژوهش این است که آیا تلفیق سه درس علوم، اجتماعی و تربیت بدنی در سه حوزه اهداف، محتوی و روش تدریس امکان پذیر است؟ در این پژوهش روش تحقیق کتابخانه ای- اسنادی و زمینه یابی است و ابزار مورد استفاده در این پژوهش؛ پرسشنامه محقق ساخته است که با مقیاس لیکرت امتیاز بندی می شود. جامعه اماری شامل معلمان و گروه متخصصان ابتدای شهرستان همدان است که در سال تحصیلی 1494-5 مشغول به خدمت هستند؛ که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای و با اقتباس از جدول مورگان 170 نفر معلم و 100 نفر متخصص به عنوان نمونه انتخاب شدند. یافته ها و نتایج پژوهش نشان می دهد که گروه معلمان و گروه متخصصان هر دو تاکید داشتند که روش تلفیقی در هر سه حوزه اهداف، محتوی و روش تدریس امکان تلفیق وجود دارد. واژگان کلیدی برنامه درسی، تلفیق، برنامه درسی تلفیقی، دوره ابتدایی
    Abstract
    Abstract The purpose of this Thesis is study and Compare the votes and opinions of the two groups Specialists and teachers in the event of Consolidated Plan In the period elementary In three lessons Science, social and physical education .The main research question it is that is it possible Combining three science, social and physical education In three areas: objectives,content and teaching methods ? In this study, Research Methodology is Library documents and localization and instrument used In this study is Self-made Questionnaire that with Likert scale will be ratings . Statistical Society Contains Teachers and professionals Elementary Of the city of Hamedan that in the academic year 1394-1395 are serving that using Cluster sampling method and with Adaptation from Morgan table 170 teachers and 100 Expert Were selected as examples. Findings and results of research show that Groups of teachers and specialists Both insist that Combined method In all three areas Objectives, content and teaching methods is More efficient and more effective than traditional methods and hereof Between teachers and group of experts Significant differences was not observed , also sex on the quality and quantity usefulness of combining three lesson plans are not affected. Keywords Curriculum , Integration , Integration Curriculum , period elementary