عنوان پایان‌نامه

امکان سنجی اجرای رویکرد ساختن گرایی در مقطع متوسطه اول شهرستان بهارستان از دیدگاه تحصیلی ۹۴-۹۵



    دانشجو در تاریخ ۰۶ مهر ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "امکان سنجی اجرای رویکرد ساختن گرایی در مقطع متوسطه اول شهرستان بهارستان از دیدگاه تحصیلی ۹۴-۹۵" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 80947;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 80947
    تاریخ دفاع
    ۰۶ مهر ۱۳۹۵

    هدف پژوهش حاضر بررسی امکان اجرای مولفه های ساختن گرایی با توجه به دیدگاه معلمان می باشد. روش تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی می باشد. ابزار اندازه گیری پرسشنامه تایلر) 1997 (، می باشد که مشتمل بر 23 سوال است. روایی محتوایی پرسشنامه توسط اساتید راهنما و مشاور تایید گردیده و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ برابر 0.91 می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر تمامی معلمان مقطع متوسطه اول شهرستان بهارستان به تعداد 164 معلم مرد و 177 معلم زن که در سال تحصیلی 95 - 94 مشغول تدریس بوده اند می باشد. به دلیل حجم کم از جامعه آماری به جای نمونه گیری استفاده شد. پرسشنامه مذکور بر روی هریک از نمونه ها اجرا شد و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی )میانگین،فراوانی داده ها( و در بخش استنباطی از آزمون خی دو با استفاده از نرم افزار spss22 استفاده شد. نتایج بدست آمده از خی دو نشان داد که میزان امکان اجرای رویکرد ساختن گرایی از دیدگاه دبیران کمی از حد متوسط بالاتر است و نیز تفاوتی بین نظرات معلمان زن و مرد وجود ندارد.
    Abstract
    The aim of this study was to determine the feasibility of constructing components are oriented according to teachers' views. The research method is descriptive survey. Questionnaire Tyler (1997), which included 23 questions. Validity of the questionnaire approved by supervisors and consultant and reliability through Cronbach's alpha is 0.91. The study sample all high school teachers were164 male and 177 female teachers, city BAHARESTAN who have been teaching in the academic year is 95-94. To prevent the subjects from census method was used. The questionnaire was conducted on each of the samples and to analyze the data, descriptive statistics (mean, frequency of data) and in the understanding of the chi-square test was performed using the software spss22. The results of Chi Square test showed that the possibility of implementing constructivism approach from the perspective of teachers is slightly higher than average and there is no difference between male and female teachers. Key words: Training, Feasibility , Constructivism, Teachers.