عنوان پایان‌نامه

عوامل موثر بر ارزش ویژه برند مقصد در گردشگری سلامت



    دانشجو در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "عوامل موثر بر ارزش ویژه برند مقصد در گردشگری سلامت" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002620;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78722;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002620;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78722
    تاریخ دفاع
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    دانشجو
    الهام هاشمی
    استاد راهنما
    تورج کریمی

    گردشگری سلامت یکی از حوزه‌هایی است که می‌تواند نقش بسزایی در جهت توسعه‌ی گردشگری ایفا کند و دامنه‌ی گسترده‌ای را شامل می‌شود و مقاصدی که دارای پتانسیل گردشگری سلامت هستند دارای توانایی بالایی در جذب گردشگر می‌باشند. ازاین‌رو بررسی ارزش ویژه برند این مقاصد، جهت تدوین استراتژی‌های بازاریابی ضروری است. این نوشتار بر اساس ارزیابی گردشگران از ارزش ویژه برند مقصد در گردشگری سلامت آبگرم محلات با استفاده از مدل کونکنیک (2007) تدوین‌شده و در پی شناسایی عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند (آگاهی از برند، تصویر برند، کیفیت ادراک‌شده و وفاداری به برند) و تعیین میزان اهمیت هرکدام از این عوامل است. حجم نمونه 384 نفر از گردشگرانی بود که در دوماهه‌ی تیر و مرداد از آبگرم محلات بازدید کرده بودند. داده‌های به‌دست‌آمده از تحقیق با استفاده از دو نرم‌افزار Spss و Lisrel در دو سطح توصیفی و استنباطی و با آزمون‌های ضریب همبستگی اسپیرمن، تحلیل عاملی تأییدی تجزیه‌وتحلیل شده است. نتایج حاصل از تحقیق نشان داده است که تصویر برند بر ارزش ویژه برند تأثیر نداشته اما وفاداری به برند، کیفیت ادراک‌شده و آگاهی به برند نیز به‌صورت مستقیم بر ارزش ویژه برند تأثیر داشته است و ازنظر اهمیت، وفاداری به برند مهم‌ترین عامل تأثیرگذار شناخته‌شده است.
    Abstract
    Health tourism can play a significant role in developing tourism industry; and health tourism destinations have a great potential in attracting tourists.Therefore evaluation of brand equity of this destinations is essential for developing marketing strategies.This research is based on the tourists evaluation of destination brand equity of Mahallat hot-spring (spa)by using Konecnik model(2007) and Its purpose is to identify factors influencing brand equity (Brand awareness, Brand image, Perceived quality and Brand loyalty)and determine the importance of these factors.The sample size includes 384 tourists who visited Mahallat health spa facilities in July and August.The obtained data have been analyzed by Lisrel and Spss softwares in both descriptive and inferential levels and by Spearman test, confirmatory factor analysis have been analyzed.The results show that brand image has no impact on brand equity but brand loyalty, perceived quality and brand awareness have a direct effect on brand equity.In terms of importance, brand loyalty is the most important factor influencing brand equity.