ارزیابی صنعت گردشگری ایران بااستفاده ازالگوی تحلیلی PESTE(سیاسی،اقتصادی،اجتماعی،تکنولوژیکی،زیست محیطی)
- رشته تحصیلی
- مدیریت جهانگردی - بازاریابی جهانگردی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77232;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77232
- تاریخ دفاع
- ۱۸ آبان ۱۳۹۵
- دانشجو
- علی اردیزی
- استاد راهنما
- طهمورث حسنقلی پوریاسوری
- چکیده
- در این تحقیق، از تحلیل PESTE (عوامل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، تکنولوژیکی و محیطی) به عنوان یک ابزار ساده و موثر به منظور مشخص کردن نیروهای خارجی کلیدی (در سطح محیطی کلان) تأثیرگذار بر گردشگری ایران استفاده می شود. هدف از تحلیل PESTE کشف آن دسته از عوامل خارجی است که در حال حاضر بر صنعت گردشگری تأثیرگذار می باشند و مشخص کردن آن دسته از عواملی است که احتمالاً در آینده تغییر پیدا کنند. مشخص کردن این عوامل در بهره برداری از این تغییرات (فرصت ها) یا مقابله با آنها (تهدیدات) به ما کمک می کند. از منظر این تحقیق، عوامل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، تکنولوژیکی و محیطی از جنبه های مختلف بر گردشگری ایران تأثیر داشته اند و این تأثیر در مواردی مثبت و در مواردی منفی بوده است. در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی عوامل سیاسی بر گردشگری ایران تأثیر فزاینده ای داشته است، و در آینده نیز با توجه به روند توسعه ناپایدار، عوامل محیطی نظیر آلودگی های شهری، تخریب محیط زیست، تخریب آثار فرهنگی و تاریخی و از بین رفتن کمربند سبز شهرها از مهم ترین چالش های فراروی توریسم ایران می باشند که در این پایان نامه مورد بررسی قرار گرفته است. روش جمع آوری داده های تحقیق، روش اسنادی می باشد که با بررسی منابع کتابخانه ای و الکترونیکی انجام گرفته و تحلیل داده ها نیز با استفاده از تحلیل تم انجام گرفته است.
- Abstract
- چکیده انگلیسی ندارد