عنوان پایان‌نامه

طراحی سیستم جبران خدمات برای نسل های متنوع در شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی



    دانشجو در تاریخ ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "طراحی سیستم جبران خدمات برای نسل های متنوع در شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78158;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78158
    تاریخ دفاع
    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    دانشجو
    زینب احمدی
    استاد راهنما
    آرین قلی پور

    در سازمان های امروزی، درک اینکه چه عواملی می تواند منجر به داشتن یک سیستم منابع انسانی مفید و رضایت بخش شود بسیار حائز اهمیت است. یکی از این عوامل، داشتن یک سیستم جبران خدمات غنی در سازمان است. از عوامل مهمی که باید در سیستم جبران خدمات به آن توجه ویژه کرد، وجود نسل های متفاوت کاری در سازمان است. در پژوهش حاضر تلاش شده است به کمک مدل انجمن جبران خدمات آمریکا، عناصر مهم موجود در سیستم جبران خدمات شناسایی شود و ضمن درک تأثیر این عوامل بر روی انگیزه و تعهد پرسنل از نسل های متنوع، بتوانیم این عوامل را در سیستم جبران خدمات دخیل کنیم. نتایج پژوهش حاکی از آن است که نسل های متنوع کاری برای پرداخت ها و پاداش های سازمان اولویت های متفاوتی قائل هستند. به ترتیبی که کارکنان نسل اول برای مزایای ریالی، مزایای شبه ریالی و مزایای مربوط به نگرش و شخصیت اهمیت بالایی قائل شدند. کارکنان نسل دوم برای مزایای ریالی، مزایای مربوط به نگرش و شخصیت و مزایای مربوط به جایگاه شغلی اهمیت بالایی قائل شدند و در نهایت برای کاکنان نسل سوم هر چهار عامل با اهمیت و مهم می باشد. جامعه آماری این پژوهش کارکنان شرکت EIED بوده و نمونه تعدادی از کارکنان نسل های متفاوت است و داده های لازم از طریق مصاحبه با ایشان گردآوری و سپس توسط نرم افزار SPSS مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
    Abstract
    Today it is too important to recognize which factors can lead to a useful and satisfactory human resource management. One of these factors is having a rich compensation system in organization. One Important factor that compensation should have special attention is different generation's organization. The results indicate that different generations have different preferences for pay and bonuses are paid. To ensure that employees of the first generation prefer monetary benefits, quasi-monetary benefits and benefits related to attitude and personality. The employees of second generation prefer monetary benefits, benefits related to attitude and personality. And finally, the employees of third generation prefer all kinds of benefits. The sample of the study is some key staff personnel of EIED Company. Data is gathered by interview and finally data will be analyzed by SPSS software. Key Words: Compensation, Different Generation