عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر رفتارهای استراتژیک کارکنان شرکت سایپا با تاکید بر نقش میانجی تعهد استراتژیک



    دانشجو در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر رفتارهای استراتژیک کارکنان شرکت سایپا با تاکید بر نقش میانجی تعهد استراتژیک" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002701;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 80345;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002701;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 80345
    تاریخ دفاع
    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵

    تاکنون تحقیقات مطالعاتی نسبتا کمی درخصوص رفتارهای استراتژیک کارکنان انجام شده است. اخیرا پژوهشگران با تعریف مفهوم افق دید ، با عنوان ترکیبی از درک استراتژیک کارکنان و آگاهی آنان در مورد اینکه چگونه با رفتار خود به تحقق استراتژی های سازمان کمک کنند دریافتند که آگاهی فرد از استراتژی سازمان منجر به بروز رفتار استراتژیک متناسب با استراتژی سازمانی می شود. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر بروز رفتار حمایتی استراتژیک با توجه به نقش میانجی تعهد استراتژیک می باشد. این پژوهش از حیث روش کمی و از دسته مطالعات کاربردی به حساب می آید. جامعه این پژوهش کارکنان شرکت سایپا می باشد که به روش نمونه گیری تصادفی از بین کارکنان 117 نفربه عنوان نمونه انتخاب شده است و اطلاعات به کمک پرسشنامه گرد آوری شده است. با توجه به تجزیه تحلیل های انجام شده به کمک نرم افزارهای آماری SPSS و LISREL تجزیه و تحلیل داده ها نشان دهنده عدم وجود ارتباط مستقیم بین بازاریابی داخلی و رفتارحمایتی استراتژیک بود اما بازاریابی داخلی به کمک نقش میانجی تعهد استراتژیک و به صورت غیر مستقیم بر رفتار حمایتی استراتژیک تاثیرگذار است.
    Abstract
    little research has been done on the strategic behavior of employees. More recently, Boswell (2001) by defining the concept of horizons, as a combination of strategic understanding and awareness of employees about how their behavior could help organizations implement strategies, found that, awareness of the organization's strategy leads to strategic behavior consistent with organizational strategy. This study examines the impact on the internal marketing on strategic supportive behavior due to the mediation role of the strategic commitment. This research is quantitative and in the terms of Applied Studies category. The population used is consisted of all Saipa's employees who were sampled randomly around 117 number of the staff. According to the analysis carried out with the help of statistical software SPSS and LISREL, Analysis of the data showed no direct link between the internal marketing and strategic supportive behavior, but internal marketing indirectly with the mediate help of strategic commitment, affect the strategic supportive behavior. Keywords: strategic behavior, internal marketing, strategic commitment