عنوان پایاننامه
بررسی رابطه نگرش مدیران به نوآوری با یادگیری سازمانی در مدارس ناحیه یک شهر ری
- رشته تحصیلی
- مدیریت آموزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77014;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: ع-2520;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77014;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: ع-2520
- تاریخ دفاع
- ۰۴ مهر ۱۳۹۵
- دانشجو
- صدیقه ناصری
- استاد راهنما
- سیدمحمد میرکمالی
- چکیده
- هدف ازاجرای این پژوهش بررسی رابطه نگرش مدیران به نوآوری با یادگیری سازمانی درمدارس ناحیه یک شهرری بوده است. روش پژوهش، توصیفی- همبستگی بوده و جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران مدارس شهرری درسال تحصیلی 95-94 تشکیل داده اند( 138 نفر). برای تعیین حجم نمونه ازروش سرشماری استفاده گردید که کل تعداد 138 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند.جمع آوری داده ها براساس دو پرسشنامه محقق ساخته نگرش نسبت به تغییرو یادگیری سازمانی صورت گرفت که ضریب آلفای کرونباخ آنهابه ترتیب 0.86 و 0.83 بدست آمد .جهت تعیین روایی پرسشنامه، ازروایی صوری و محتوایی استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده ها به کمک نرم افزار spss نسخه 22 و آزمون های همبستگی پیرسون، رگرسیون ، واریانس یک راهه و آزمون شفه صورت پذیرفت. نتایج پژوهش نشان دادکه وضعیت نگرش مدیران به نوآوری و یادگیری سازمانی درمدارس ناحیه یک شهرری بالاتر از حد متوسط قرار داردو بین نگرش مدیران به نوآوری با یادگیری سازمانی رابطه مثبت و معناداری در سطح 0.01 وجود دارد . همچنین یافته های پژوهش نشان داد که از بین سه بعد نگرش مدیران به نوآوری، بعد نگرش رفتاری، یادگیری سازمانی را تبیین می نماید ولی دو بعد نگرش شناختی و نگرش عاطفی پیش بینی کننده مناسبی برای یادگیری سازمانی مدارس نمی باشند.
- Abstract
- The purpose of performing this study was to investigate the relationship between pricipals attitudes towards innovation with organizational learning in the schools of the first area of sahr Rey.The research method was descriptive correlational and the statistical society of the research included all the school principals of shahr Rey in academic year 94-95(138 peaple). In order to determine the sample size, censivs method was used by which 138 people were generally chosen. Data collection was done based on two questionnaires Self-made of attitude towards change and organizational learning that their Cronbachs alpha cofficients were obtained 0.86 and 0.83, respectively. In order to determine the validity of questionnaire, nominal and content validity were used. Data analysis was performed using SPSS software version 22 and Pearson correlation, regression, Anova and Scheffe . The results of the research indicated that principals attitude towards innovation and organizational learning in the schools of the first area of shahr Rey is above average and there is a positive significant relationship at the level of 0.01 between principals attitudes toward innovation and organizational learning. The finding , also showed that among the three dimensions of principals attitudes towards innovation , behavioral attitude dimensions, explains the organizational learning but the other two dimensions of cognitive and emotional attitudes are not appropriate predictors for organizational learning of schools. Keywords: attitude towards innovation, organizational learning, school principals