عنوان پایان‌نامه

بررسی و ارزیابی آمادگی بازاریابی نوآوارانه سیستم های اطلاعاتی در واحدهای تجاری کوچک و شناسایی عوامل موثر بر آن بررسی موردی بازار پوشاک اصفهان




    محل دفاع
    کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002464;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76482;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002464;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76482
    تاریخ دفاع
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

    چکیده آنچه در سالیان اخیر بیش از تولید و توزیع مورد توجه قرار گرفته است بازاریابی هست. شرکت های تجاری برای بقای خویش به بازاریابی قوی نیازمند بوده اند در سال های اخیر با توجه به رقابت روز افزون مابین شرکت های تجاری، بازاریابی نوآورانه بیش از هر چیز مورد توجه قرار گرفته است در این بین بازاریابی نوآورانه با استفاده از سیستم‌های اطلاعاتی جایگاه به خصوصی پیدا کرده است لذا هدف ما در این تحقیق شناسایی عوامل مؤثر بر گرایش مدیران و مالکان بنگاه‌های تجاری کوچک به سمت سیستم‌های اطلاعاتی در واحدهای تجاری کوچک شهر اصفهان در جهت بازاریابی نوآورانه است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعـه آمـاری تحقیـق حاضر را مدیران و مالکان بنگاه‌های تجاری کوچک شهر اصفهان به تعداد 2000 نفر تشکیل دادند که از طریق فرمـول نمونه‌گیری کوکران تعداد 322 نفر حجم نمونه محاسبه و از طریق روش نمونه‌گیری چندمرحله‌ای انتخـاب شـدند. ابزار پژوهش یک پرسشنامه محقق ساخته هست که روایی آن به‌صورت محتوایی مورد تائیـد قـرار گرفـت. پس از بررسی های انجام شده در این پژوهش عامل امنیت در رتبه‌ی اول قرار گرفت و پس از آن هم به ترتیب عوامل نیروی انسانی، زیرساخت‌های کامپیوتری، فرهنگ و نیروهای فروش قرار گرفتند و دو عامل استراتژی و ساختار نیز که در ابتدا جز عوامل استنباط شده از پیشینه ی تحقیق وجود داشتند پس از آزمون‌های انجام شد رد شدند. واژه‌های کلیدی: سیستم‌های اطلاعاتی، بنگاه‌های تجاری کوچک، بازاریابی نوآورانه
    Abstract
    In recent years, marketing has taken over the production and distribution. Business companies need efficient marketing for their own survival and with regard to increasing competition among business companies, innovative marketing by using information systems has found a special place. Therefore, the purpose of this study is to recognize effective factors which encourage managers and small businesses towards informational systems and innovative marketing, in Isfahan. The method of research in this descriptive study is survey. 2000 managers and owners of small businesses of Isfahan city constitute the statistical population of this study, which through Cochran sampling formula 322 numbers of sample size calculated and through multistage sampling were chosen. Factor validity and content validity of the questionnaire were confirmed. Under scrutiny the factor of security was prioritized and then manpower, computer infrastructure, culture, and sales force were prioritized in order. And two factor of strategy and structure which were hypothesized based on literature review, afterwards have been rejected. Keywords: information systems, small businesses, innovative marketing